Gå til innhold

Matlei :( Middag i dag da?


Spirello

Anbefalte innlegg

Er så lei mat.. Har dere forslag til noe kjempeenkelt og godt? vil jo helst ha et vamrt måltid om dagen da.. er til poden og gubben og. Bør gå raskt da vi har mye på tapetet i kveld.. Vurderer rundstykker med pålegg, men det er jo litt kjedelig og da.. Pizza og pølser frister ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal spise fiskepinner, salat og stekte poteter. Enkelt og billig.

Kan ikke fordra fiskepinner.. hehe.. ikke mye fisk akkurat :o) Men smak og behag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fordra fiskepinner.. hehe.. ikke mye fisk akkurat :o) Men smak og behag..

Hater det jeg også, men guttungen spiser det. Er jo tross alt 65 % ren fisk, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra fiskepinner.. hehe.. ikke mye fisk akkurat :o) Men smak og behag..

Det er mer fisk i fiskepinner enn i de fleste fiskekaker og fiskeboller vil jeg tro... Så en pakke fiskekaker her om dagen med 30% (!!!!) fisk i - lurer på om de har lov til å kalle de fiskekaker egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middagsplanleggeren

Dagens middag blir bakte poteter fra i går samt noe innbakt fisk og innbakte reker. Rett og slett restemiddag her i dag. :-)

Anbefaler deg veldig å lage menyliste som strekker seg over en uke av gangen. Sett deg ned med kalender, mann og barn, og planlegg mat ut fra hva dere skal på av aktiviteter den kommende uka. Med litt planlegging og innkjøp på forhånd kan man få til næringsrik og god mat på kort tid også de dagene det er hektisk.

Og er du smart, lar du hver dag få "sin" hovedingrediens. Kylling på mandag og torsdag, f.eks., svin på tirsdag og fisk på onsdag. Helga blir gjerne litt spesiell og kanskje noe vanskeligere å planlegge slik.

Bare et tips som funker kjempebra for de som prøver! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitabrød med fyll? F.eks salat, og kjøttdeig med en saus? Jeg pleier å helle et glass tandorisaus over kjøttdeigen eller kyllingkjøttet. Enkelt, raskt og kjempegodt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spist munker ennå i dag? ;)

Ikke i dag, men jeg skal steke opp resten av røra nå snart :o) Alle jeg stekte i går forsvant som dugg for solen. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som jeg synes er enkelt og godt er:

Kokt ris

En klatt melange smeltes i stekepannen. Bland inn ca en teskje karri. Putt oppi reker. Jeg bruker ferdigpillede fra boks, men tørker av dem først. Når rekene har lunket seg litt så blander du det med risen. Dryss over litt dill.

Dette synes jeg er digg, men dessverre er det ingen andre i huset som liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert for sent nå, men til en annen dag? ;)

Når jeg har dårlig tid og lyst på noe enkelt, så lager jeg min egen pasta carbonara. Kok båndspaghetti. Stek bacon i biter. Bland et par eggeplommer med fløte og masse pepper og litt salt. Hell blandingen over den ferdigstekte baconen og la dette putre på steikepanna i et par minutter. Sil av pastaen og hell baconblandingen over. Mmmmmmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...