Gå til innhold

Hjelp, inkasso!


Gjest Nervøs nå ja

Anbefalte innlegg

Gjest Nervøs nå ja

I forbindelse med flytting har vi rett og slett greid å rote bort en del papirer, og i dag kom det innkasso på en regning som vi begge trodde den andre "sikkert hadde funnet igjen og betalt."

Det er slik at da denne fakturaen blir betalt så er vi "renvasket", ikke sant? Har aldri hatt betalingsanmerkning før (bortsett fra bibliotekbøker, hehe), og dette stresser meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det bare var varsel om inkasso er det ikke farlig - betal med en gang om det får ikke konsekvenser.

Hvis det derimot inkasso virkelig er ingangsatt, og firmaet er i ferd med å ta rettslige skritt mot dere for å kreve inn pengene, er det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at du ikke får betalingsanmerkning dersom du betaler innen fristen. Men det er jo bare å kontakte inkassobyrået og forhøre deg:-) Slik ting kan skje alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Er det et inkassovarsel tror jeg det står en frist (ganske kort tror jeg) du må betale innen for å unngå at det går til inkasso. Betaler du innen fristen får du ikke betalingsanmerkning.

Dersom det er slik at du har fått informasjon om at det er gått til inkasso allerede og det ikke er et varsel ville jeg ringt inkassoselskapet og forhørt meg. Og forklart situasjonen.

Kanskje denne linken kan klare opp i noe?

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023981620.19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...