Gå til innhold

Pene vannglass


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    13

  • Platina

    5

  • morsan

    5

  • Axcia

    2

Mest aktive i denne tråden

Har du forslag til noen andre? Hvis dem er litt grove er jeg enig i at dem kanskje ikke passer sammen med vinglass.

Hvis du skal ha veldig små glass, kan du jo se om du finner "Farris-glass" i et velassortert glassmagasin. Jeg har sett noen med Farris-logo, men vet ikke om de finnes i vanlig salg, og uansett kan det jo være greit å ha uten logo også.

I min tid som servitør i selskaper dekket vi på med noen slike. Fordelen er at de er små og nette og ikke plasskrevende, men den store, store ulempen er selvsagt at det nesten ikke går noe oppi dem, slik at man må drive og sjenke hele tiden.

Her er et bilde av et "Ramlösa-glas" som illustrasjon:

http://alltommalt.se/eshop/images/Ramlosa%2019cl%20vattenglas.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forslag til noen andre? Hvis dem er litt grove er jeg enig i at dem kanskje ikke passer sammen med vinglass.

Jeg har dessverre ikke det. Jeg har Rosendahl vinglass, men vil ha noen andre vannglass til. Jeg synes de skal være ganske små og enkle og tynne i glasset. Jeg har lett, men ikke funnet. Si gjerne ifra om du finner noen fine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe hos en glassblåser?

Nederst på siden her finner du melkeglass (om enn litt dårlig bilde..). De er utrolig fine og faktisk utrolig gode å holde i, samt å drikke av: http://www.celsius-glass.com/html/produkter.html

Husker ikke helt prisen, men rundt 100 kr?

De passer vel kanskje mer på et frokostbord? Enn sammen med andre tynne glass. Men de var fine :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passer vel kanskje mer på et frokostbord? Enn sammen med andre tynne glass. Men de var fine :o)

Leste ikke godt nok ser jeg nå ;) Litt tykke glass dette her, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe hos en glassblåser?

Nederst på siden her finner du melkeglass (om enn litt dårlig bilde..). De er utrolig fine og faktisk utrolig gode å holde i, samt å drikke av: http://www.celsius-glass.com/html/produkter.html

Husker ikke helt prisen, men rundt 100 kr?

Bra du slår et slag for lokalt næringsliv:-)

Ellers er det jo utrolig smart å ha glass med ulike farger på, spesielt dersom man ikke bare sitter til bords, for da finner jo folk igjen "sitt" glass utover kvelden:-)

Noen venner av oss har gjort dette til en "greie" - de kjøper spesielle glass, nye eller gamle, gjerne på reise, men aldri to like. Alle gjestene velger hvert sitt glass fra et vitrineskap og så beholder de det glasset resten av kvelden. Det kan høres ut som om det ser veldig rotete ut på bordet, men jeg synes det får en helt spesiell sjarm og stil nettopp fordi hvert av glassene er så spesielle og fine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vannglassene Rosendahl er veldig grove. De er forsåvidt fine, men passer ikke sammen med vinglass på et findekket bord. De jo omtrent like tykke som vanlige kjøkkenglass.

Litt enig med deg der, men det spørs jo på vinglassene og på serviset ellers. Til "finere" middager med sølv og det hele passer det vel bedre med små klassiske farrisglass, men de er jo lite brukbare til annet. Fordelen med Rosedahlglassene er jo at de passer godt til hverdags også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du slår et slag for lokalt næringsliv:-)

Ellers er det jo utrolig smart å ha glass med ulike farger på, spesielt dersom man ikke bare sitter til bords, for da finner jo folk igjen "sitt" glass utover kvelden:-)

Noen venner av oss har gjort dette til en "greie" - de kjøper spesielle glass, nye eller gamle, gjerne på reise, men aldri to like. Alle gjestene velger hvert sitt glass fra et vitrineskap og så beholder de det glasset resten av kvelden. Det kan høres ut som om det ser veldig rotete ut på bordet, men jeg synes det får en helt spesiell sjarm og stil nettopp fordi hvert av glassene er så spesielle og fine:-)

''Noen venner av oss har gjort dette til en "greie" - de kjøper spesielle glass, nye eller gamle, gjerne på reise, men aldri to like. Alle gjestene velger hvert sitt glass fra et vitrineskap og så beholder de det glasset resten av kvelden. Det kan høres ut som om det ser veldig rotete ut på bordet, men jeg synes det får en helt spesiell sjarm og stil nettopp fordi hvert av glassene er så spesielle og fine:-)''

Den ideen var slett ikke så toskete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med deg der, men det spørs jo på vinglassene og på serviset ellers. Til "finere" middager med sølv og det hele passer det vel bedre med små klassiske farrisglass, men de er jo lite brukbare til annet. Fordelen med Rosedahlglassene er jo at de passer godt til hverdags også.

Det er sant! Kunne godt tenkt meg å bytte ut min brokete samling med Ikeaglass med Rosendahl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :o) Ut fra bildene blir det nok rosendahl. Eva Solo sine var kanskje litt kjedelige.

Jeg synes vannglassene skal være enklest mulig, da man gjerne på et bord har så mye annet stæsj man pynter opp med. Selv liker jeg ikke disse lave vannglassene, så jeg har noen enkle, høye og slanke vannglass. Aner ikke fra hvor dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du slår et slag for lokalt næringsliv:-)

Ellers er det jo utrolig smart å ha glass med ulike farger på, spesielt dersom man ikke bare sitter til bords, for da finner jo folk igjen "sitt" glass utover kvelden:-)

Noen venner av oss har gjort dette til en "greie" - de kjøper spesielle glass, nye eller gamle, gjerne på reise, men aldri to like. Alle gjestene velger hvert sitt glass fra et vitrineskap og så beholder de det glasset resten av kvelden. Det kan høres ut som om det ser veldig rotete ut på bordet, men jeg synes det får en helt spesiell sjarm og stil nettopp fordi hvert av glassene er så spesielle og fine:-)

Hehe, jeg vet hvem eieren av glasstudioet er og har fått prøve å blåse glass der ;)

Høres spennende ut med ulike glass på bordet! Sikkert stilig dersom man ellers holder pyntinga på et relativt minimalistisk nivå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får lett hakk i kanten

Det er sant! Kunne godt tenkt meg å bytte ut min brokete samling med Ikeaglass med Rosendahl. :)

Well, jeg anbefaler slett ikke Rosendahl-glassen. Jeg har selv jobbet i et glassmagasin og solgt ørten av dem, og det var svært lite reklamasjoner på dem, men av egenerfaring vet jeg at de slett ikke tåler særlig mye. Av mine opprinnelig 18 glass har jeg kun 10 igjen (de små) Av mine opprinnelige 10 store glass har jeg bare 5 igjen. Har hatt dem i noen år... men til sammenligning har jeg samtlige av mine IKEA-glass intakt (som er like gamle) De brukes om hverandre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også for meg

Well, jeg anbefaler slett ikke Rosendahl-glassen. Jeg har selv jobbet i et glassmagasin og solgt ørten av dem, og det var svært lite reklamasjoner på dem, men av egenerfaring vet jeg at de slett ikke tåler særlig mye. Av mine opprinnelig 18 glass har jeg kun 10 igjen (de små) Av mine opprinnelige 10 store glass har jeg bare 5 igjen. Har hatt dem i noen år... men til sammenligning har jeg samtlige av mine IKEA-glass intakt (som er like gamle) De brukes om hverandre....

Enig. Mine forsvant også rimelig fort. De er såpass billige at folk sannsynligvis ikke gidder å reklamere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vannglassene Rosendahl er veldig grove. De er forsåvidt fine, men passer ikke sammen med vinglass på et findekket bord. De jo omtrent like tykke som vanlige kjøkkenglass.

Enig. Jeg har Aino Aalto sine i kjøkkenskapet, og syns så grove glass som Aaltos/ Rosendahls passer best til hverdags.

http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/file/tuotteet_juominen_juomalasit_aino_aalto_clear_502x502/$file/AinoAalto_glass_22cl_clear.jpg

Jeg har Cathrine Maskes Cilia fra Magnor, og er veldig fornøyd med både vin- og vannglass.

http://3.bp.blogspot.com/_-b4LV-9eTsY/SlZhvVN9dVI/AAAAAAAAAFI/cD1_oWTsrr0/s320/cilia.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får lett hakk i kanten

Vet ikke om du leser heeeele tråden, eller bare "svar til meg", men atlså: Rosendahl sine er ikke spesielt sterke, så ikke regn med at de holder seg veeeldig lenge. IKEA-glassene mine er som mestere å regne til sammenligning :)) Men ROsendahl er ikke såå dyre heller, så bare å supplere selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du leser heeeele tråden, eller bare "svar til meg", men atlså: Rosendahl sine er ikke spesielt sterke, så ikke regn med at de holder seg veeeldig lenge. IKEA-glassene mine er som mestere å regne til sammenligning :)) Men ROsendahl er ikke såå dyre heller, så bare å supplere selvsagt ;)

Hmm.. Jeg har ikke sett på rosendahl-glassene enda så vet ikke om det blir dem. Ettersom noen skrev de var så tykke. Men greit å vite at de er litt skjøre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, jeg anbefaler slett ikke Rosendahl-glassen. Jeg har selv jobbet i et glassmagasin og solgt ørten av dem, og det var svært lite reklamasjoner på dem, men av egenerfaring vet jeg at de slett ikke tåler særlig mye. Av mine opprinnelig 18 glass har jeg kun 10 igjen (de små) Av mine opprinnelige 10 store glass har jeg bare 5 igjen. Har hatt dem i noen år... men til sammenligning har jeg samtlige av mine IKEA-glass intakt (som er like gamle) De brukes om hverandre....

Da skal jeg slutte å ønske meg Rosendahl som kjøkkenglass. Får heller fylle på med mer Ikea. Takk for advarselen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...