Gå til innhold

hvem av disse kirurgene ville du stolt på?


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

jeg skal ha en operasjon på et sted på kroppen hvor det ikke er så mange kirurger som har ekspertise på. Jeg har hatt tre operasjoner tidligere på et stort sykehus. Kirurgen der og hans kollegaer regner seg selv om toppekspertisen når det gjelder operasjoner på dette problemet. Jeg har likevel fått tilbakefall tre ganger, noe de synes er uforståelig. I følge dem skal man ikke få tilbakefall.

Så har jeg snakket med en kirurg som har samme ekspertisen som han på det store sykehuset. Hun jobber på et mindre sykehus og sier at det ikke er uvanlig å få tilbakefall flere ganger. Hun har opplevd å reoperere over fire ganger på enkelte pasienter.

Så hvem ville dere stolt på? Kan jo tenkes at hun som sier at tilbakefall er normalt rett og slett skyldes at hun ikker flink nok? Eller har ikke de andre legene på sykehuset operert såpass mange at de har erfart at tilbakefall er vanlig?

Eller ligger problemet hos meg? Er jeg et vanskelig tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Jeg ville stolt på de som hadde gjort flest operasjoner av den typen du skal ha, uansett hva de sa om tilbakefall. De som har operert mest har trent mer, er høyst sannsynlig flinkere, og har sannsynligvis rett mhp hvor vanlig det er med tilbakefall.

Det er sannsynligvis de på det store sykehuset som har behandlet og operert flest pasienter, men det er jo ikke absolutt sikkert.

Synes altså at erfaring er det eneste kriteriet du har å gå ut fra, ut i fra den informasjonen du gir. At du har fått problemer etter operasjonene, kan skyldes tilfeldigheter og uflaks og ikke nødvendigvis kompetansen til behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...