Gå til innhold

skriver juledikt


Gjest kan du hjelpe i kveld?

Anbefalte innlegg

Gjest kan du hjelpe i kveld?

Holder på med dikt til en person, men får ikke til avslutningen.

F.eks : Tre ord på snei, god jul til deg.

Den har jeg brukt før. Så må ha noe nytt. Har du noen fine setninger som rimer til meg og som helst inneholder god jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest kan du hjelpe ikveld?

Tuller du???

Hvorfor tror du dette er tull? Jobber med mennesker som får en oppmerksomhet til jul( fra oss ansatte på jobben), og et lite koselig juledikt som følger med gaven til hver enkelt.

Heldigvis så ser vi at mottakerene setter stor pris på dette selvom ikke du ville ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan du hjelpe i kveld?

juledikt????! Skriv heller noen velvalgte ord, enn noe tull på rim.

Jeg er en av de personene som synes at dikt er koselig både å få og å gi bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg for noen mennesker som har svart deg! Jeg syns det høres kjempekoselig ut med juledikt. Ville bare få sagt det, har dessverre ingen gode forslag til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med filiokus81, du har fått mange ufine svar - jeg hadde blitt kjempeglad om jeg fikk et juledikt jeg. :o)

Men jeg klarer ikke å komme opp med noen rim, de blir bare vanvittig platte. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bok som heter Norsk Rimleksikon, av Jacob Dybwad - et must for den som innimellom vil finne ting som rimer! :-)

Den opplyser følgende rim på -ul:

somnambul, modul, ful, fugl, gul, mogul, hul, jul, Niels Juel, hjul, kul, cool, pool, sul, skjul, smul, stul

Og følgende rim på -ei:

ei, B. A., ei ei !, bey, Kings Bay, Bombay, blei, brei, deg, deig, drei!, fei!, i en fei, glei, gnei, grei, hei, hei!, ståhei, jeg, lakei, okay, Danny Kaye, kei, kjei, lei,galei, mei, meg, stramei, skalmei, nei, plei!, rei, El rey, nonpareille, sei, seg, Marseille, skrei, snei, på snei, postei, svei, Titten tei, timotei, titt deg!, vei, vrei, Agnus Dei, Gallilei, sne i o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...