Gå til innhold

hyppigere mensrtuasjon enn vanlig..


Gjest mensennnn

Anbefalte innlegg

Gjest mensennnn

de siste mnd.har det ikke gått en mnd.mellom hver mens, noe det egentlig alltid har gjort hos meg, av og til litt etter tiden, men aldri 1-2 uker for tidlig. nå har det skjedd to ganger, er det noe spesielt dette kan skyldes? med tanke på stress e.l er det vel heller vanlig at mensen uteblir. jeg går IKKE på p-piller, det er en god stund siden jeg sluttet med noen form for prevensjon. kan hormonene bare være i ubalanse?

mensen er månedens ..ja hva skal jeg kalle det,nedtur..så det å få det oftere enn man strengt tatt trenger er veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg opplevd noen ganger. Jeg oppsøkte lege, og har blitt undersøkt. De finner ingenting galt.

Legen mente det kunne skyldes stress. Første gangen jeg opplevde dette så var jeg inne i en stressende periode, men andre gangen kan jeg ikke se at det skulle ha vært noe som stresset meg.

Uansett har det gått over etter et par mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du da?

Mensen er noen dager forskøvet hos meg også denne gangen, den pleier ikke å være så mye på villspor, men siden jeg mistenker at overgangsalderen er i anmarsj alt så antar jeg det er derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har blitt hyppigerer nå når jeg har rundet 40 tallet. Det er visst vanlig og et tegn på at overgangsalderen nærmer seg. Selv om det ennå kan være endel år til den setter skikkelig inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slik er det hos meg

noen bare har kort syklus også da... Jeg er en slik person

Det var bare da jeg var tenåring min menstruasjon kom med et snitt på ca 28 dagers mellom hver. Etterpå har gjennomsnittet gått ned litt etter litt år for år, og ligger nå på ca 22 dager.(fører opp dato for når menstruasjonen kommer og hvor mange dager som har gått siden sist hver eneste gang, og det har jeg gjort siden jeg var 16 år, så syklusen min har jeg dokumentert godt. Jeg er nå 37 år.. og år har det variert med fra 20-25 dager mellom blødningene. Snittet ligger nå på bra akkurat 22 dager. Jeg er enig i at det er plagsomt. Min er imidlertid stabilt tidlig- må tilbake til 2003 for å finne en eneste gang det har gått over 27 dager. i 2000 skjedde det fire ganger og i 1995 6 ganger.

Har til nå i år hatt menstruasjon 14 ganger og venter den 15.når som helst,(i dag eller senest i morgen) og regner med at jeg før året er omme mest sannsynlig er oppe i 16 menstruasjoner, kanskje 17.

Litt for hyppig etter min smak og mine ønsker, men har innsett at jeg bare må innfinne meg med det.

Lykke til uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mensennnnn

Hvor gammel er du da?

Mensen er noen dager forskøvet hos meg også denne gangen, den pleier ikke å være så mye på villspor, men siden jeg mistenker at overgangsalderen er i anmarsj alt så antar jeg det er derfor.

jeg er 23...er det mulig å komme i overgangsalderen allerede nå?har nemlig hatt hetetokter også i det siste....grøss og gru ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 23...er det mulig å komme i overgangsalderen allerede nå?har nemlig hatt hetetokter også i det siste....grøss og gru ;)

Det var ekstremt tidlig i så fall - om du er bekymret så hør med legen din, det skal gå an å ta blodprøve for å sjekke om man har kommet i overgangsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...