Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Såvidt jeg har skjønt er det ikke de faktiske ringene (eller hva det måtte være) man kommer med til gullsmeden for omsmelting som brukes, men tilsvarende mengde gull? Kan man få ut verdien i andre varer? F.eks. bunadsølv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia 4 191 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Ja. Du får 55,- pr gram gull du leverer inn (Aseco KBS). Pengene bruker du på det du vil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Ja. Du får 55,- pr gram gull du leverer inn (Aseco KBS). Pengene bruker du på det du vil. Hmmm... Da skal jeg skrangle sammen div som aldri blir brukt og levere inn og få ut litt til bundasølv til jentungen når den tid kommer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest omsmelting 0 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Akkurat det du skrev der var en grei påminnelse. Jeg har vel hørt det en gang, men helt glemt av det. Jeg fant min gamle giftering her forleden, og siden det var et særdeles vondt brudd og ekteskap har jeg ikke lyst å bruke det på kroppen min mer. Samtidig ikke kjekt å kaste gull. Jeg er litt symbolsk av meg, og vil ikke ha dette symbolet på svik, eller hva jeg skal kalle det, på min kropp. Men kan det byttes i annet gull, er det en annen sak. Jeg har mer gull liggende å slenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins 14 565 2 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det er korrekt at det ikke er det samme gullet som smeltes om. Jeg har aldri hørt at man kan bytte inn gull til bunadssølv men det er tydeligvis noen gullsmedbutikker som gjøre dette i følge Axcia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Det er korrekt at det ikke er det samme gullet som smeltes om. Jeg har aldri hørt at man kan bytte inn gull til bunadssølv men det er tydeligvis noen gullsmedbutikker som gjøre dette i følge Axcia. Jeg får høre med den aktuelle gullsmeden først. ) Har flere ringer og et par smykker liggende som aldri er i bruk og som heller ikke er særlig aktuelle å gi videre i arv. Da er det like greit om jentungen kan få dem i form av bunadsølv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringerikskringla 344 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hmmm... Da skal jeg skrangle sammen div som aldri blir brukt og levere inn og få ut litt til bundasølv til jentungen når den tid kommer! hei.. du får nok ikke byttet det til bunadssølv. men anbefaler deg og sende gullet inn til rafinering.bruk eventuelt rassmusen a,s på hamar.de er virkelig store på det. du får pengene for gullet inn på konto og da er det bare og kjøpe bunadsølv.. nå er prisen for gull rekordhøy ifølge min kjære mann 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 438 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 hei.. du får nok ikke byttet det til bunadssølv. men anbefaler deg og sende gullet inn til rafinering.bruk eventuelt rassmusen a,s på hamar.de er virkelig store på det. du får pengene for gullet inn på konto og da er det bare og kjøpe bunadsølv.. nå er prisen for gull rekordhøy ifølge min kjære mann Sender deg en sms jeg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.