Gå til innhold

Tamiflu


double

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi man skal ta Tamiflu innen 48 timer etter sykdomsutbrudd. Det korter ned sykdomsperioden og alvorlighetsgraden betraktelig.

Jeg har hverken vaksinert meg, eller anskaffet Tamiflu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Fordi man skal ta Tamiflu innen 48 timer etter sykdomsutbrudd. Det korter ned sykdomsperioden og alvorlighetsgraden betraktelig.

Jeg har hverken vaksinert meg, eller anskaffet Tamiflu.

Men man skal jo ikke få kjøpt det uten at man har sykdommen, eller er i risikogruppe med syke du har omgang med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal jo ikke få kjøpt det uten at man har sykdommen, eller er i risikogruppe med syke du har omgang med.

Det der stemmer ikke 100%, da. Det er temmelig enkelt å få det utskrevet. Har du, eller er du i familie med noen som har allergi, astma eller diabetes etc, får hele familien vaksine og Tamiflu. Og mange tar dette helt unødvendig.

Jeg drøyer'n med medisiner til en gang jeg _virkelig_ trenger det.

*håper å styre unna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Det der stemmer ikke 100%, da. Det er temmelig enkelt å få det utskrevet. Har du, eller er du i familie med noen som har allergi, astma eller diabetes etc, får hele familien vaksine og Tamiflu. Og mange tar dette helt unødvendig.

Jeg drøyer'n med medisiner til en gang jeg _virkelig_ trenger det.

*håper å styre unna*

Sønnen min har kraftig astma - det er allikevel bare han som er i risikogruppen. Vi andre må vente med å vaksinere oss til alle får.

Men klart vi kunne lyrt oss til det, men det er ikke sånn moral vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stemmer ikke 100%, da. Det er temmelig enkelt å få det utskrevet. Har du, eller er du i familie med noen som har allergi, astma eller diabetes etc, får hele familien vaksine og Tamiflu. Og mange tar dette helt unødvendig.

Jeg drøyer'n med medisiner til en gang jeg _virkelig_ trenger det.

*håper å styre unna*

En må enten ha resept fra lege eller få på apoteket.

For å få på apoteket må en fylle ut et skjema og skrive under på at opplysningene stemmer. Ingen får Tamiflu for å hadde liggende i tilfelle. Det er kun de som er syke eller de i risikogruppen som omgås syke, som kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En må enten ha resept fra lege eller få på apoteket.

For å få på apoteket må en fylle ut et skjema og skrive under på at opplysningene stemmer. Ingen får Tamiflu for å hadde liggende i tilfelle. Det er kun de som er syke eller de i risikogruppen som omgås syke, som kan få.

'' Det er kun de som er syke eller de i risikogruppen som omgås syke, som kan få.''

Og så de som lyver ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Det er kun de som er syke eller de i risikogruppen som omgås syke, som kan få.''

Og så de som lyver ;-)

''Og så de som lyver ;-)''

Ja, de samvittighetsløse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringerikskringla

jeg har blitt liggende. kom som kastet på meg i går. feber,vond hals,oppkast og verking i kroppen.

ringte lege og fikk resept på tamiflu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt liggende. kom som kastet på meg i går. feber,vond hals,oppkast og verking i kroppen.

ringte lege og fikk resept på tamiflu..

Hehe.. skjønner du er syk. Jeg lurte på hvordan noen kunne ha Tamiflu liggende, ikke hvem som er eller har blitt liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må enten ha resept fra lege eller få på apoteket.

For å få på apoteket må en fylle ut et skjema og skrive under på at opplysningene stemmer. Ingen får Tamiflu for å hadde liggende i tilfelle. Det er kun de som er syke eller de i risikogruppen som omgås syke, som kan få.

Har jeg skrevet noe annet? Jeg har faktisk vært å fylt ut et skjema på vegne av en pilot. "No problem, versågod"... Litt enkelt, og det er uvant. Til vanlig må man innom legekontoret for en stekt Ibux ;-)

I tillegg får flypiloter, skipkapteiner etc Tamiflu i bagasjen på tur, just in case. Jeg kan fortsette å nevne unntak ;-)

Jeg er ytterst skeptisk til å ta noe videre slikt. Dette viruset muterer nok videre, til noe enda verre. DA tar jeg kanskje en pille, _hvis_ jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stemmer ikke 100%, da. Det er temmelig enkelt å få det utskrevet. Har du, eller er du i familie med noen som har allergi, astma eller diabetes etc, får hele familien vaksine og Tamiflu. Og mange tar dette helt unødvendig.

Jeg drøyer'n med medisiner til en gang jeg _virkelig_ trenger det.

*håper å styre unna*

''Har du, eller er du i familie med noen som har allergi, astma eller diabetes etc, får hele familien vaksine''

Familiemedlemmer til diabetikere, astmatikere, allergikere får pr. idag ikke vaksine hvis de ikke er i risikogruppen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du, eller er du i familie med noen som har allergi, astma eller diabetes etc, får hele familien vaksine''

Familiemedlemmer til diabetikere, astmatikere, allergikere får pr. idag ikke vaksine hvis de ikke er i risikogruppen selv.

''Familiemedlemmer til diabetikere, astmatikere, allergikere får pr. idag ikke vaksine hvis de ikke er i risikogruppen selv.''

Det er tydelig at det ikke praktiseres likt i alle kommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Familiemedlemmer til diabetikere, astmatikere, allergikere får pr. idag ikke vaksine hvis de ikke er i risikogruppen selv.''

Det er tydelig at det ikke praktiseres likt i alle kommuner.

''Det er tydelig at det ikke praktiseres likt i alle kommuner.''

Hver enkelt kommune har sine vaksineringsprogram, og de står fritt til å prioritere hvem som skal vaksineres - ETTER at alle i risikogruppene (som er sentralt vedtatt) har fått vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mange som har det, da?

Jeg vet kun om en, og hun har en jobb der hun reiser svært mye til fjerne himmelstrøk, og fikk Tamiflu på jobben for å ha med på reiser i tiflelle hun ble syk utenlands.

Hun bor dessuten ikke i Norge, så da er det ikke de norske reglene som gjelder for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...