Gå til innhold

Kan det sjekkes opp?


Gjest forvirringen rundt svineinfluensaen

Anbefalte innlegg

Gjest forvirringen rundt svineinfluensaen

Er det mulig å sjekke opp om en har hatt svineinfluensa? Jeg vet at det ikke er personell til det men finnes det testapparat som kan vise om en har hatt det? Altså nå lurer jeg kun på om det lar seg gjøre eller om det er helt umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest at de kan finne antistoffer i blodet senere(må da oftest sendes inn til laboratorium som sjekker blodet grundig) Men de bruker nok ikke energi på slikt. Men når det gjelder de som dør og vi får vite i nyhetene at en person som døde i forrige uke hadde svineinfluensa, så harde nok sjekket blodet for antistoffer vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det 100 prosent sikkert, men jeg tror ikke det er laget blodtester (ennå) som måler antistoff etter H1N1 virus. Dermed kan man ikke teste om man har gjennomgått infeksjon.

Meg bekjent finnes kun virusprøver som påviser aktivt virus i slimhinner i luftveiene. De tas med neseprøver, og gir bare utslag hvis du fortsatt er syk/smittsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...