Gjest forvirringen rundt svineinfluensaen 0 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Er det mulig å sjekke opp om en har hatt svineinfluensa? Jeg vet at det ikke er personell til det men finnes det testapparat som kan vise om en har hatt det? Altså nå lurer jeg kun på om det lar seg gjøre eller om det er helt umulig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt 3 119 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Nei, det finnes ikke tester for det. Man kan kun teste når man har symptomene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen 1 905 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg mener å ha lest at de kan finne antistoffer i blodet senere(må da oftest sendes inn til laboratorium som sjekker blodet grundig) Men de bruker nok ikke energi på slikt. Men når det gjelder de som dør og vi får vite i nyhetene at en person som døde i forrige uke hadde svineinfluensa, så harde nok sjekket blodet for antistoffer vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta 642 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg skal ikke si det 100 prosent sikkert, men jeg tror ikke det er laget blodtester (ennå) som måler antistoff etter H1N1 virus. Dermed kan man ikke teste om man har gjennomgått infeksjon. Meg bekjent finnes kun virusprøver som påviser aktivt virus i slimhinner i luftveiene. De tas med neseprøver, og gir bare utslag hvis du fortsatt er syk/smittsom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.