Gå til innhold

Kan det hjelpe å endre på med.?


Gjest Svarttrost_bp

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost_bp

Jeg har jo vært deprimert før, men nå er det så vanvittig tungt, går jeg i butikken f.eks. blir jeg bare stående midt på gulvet, som en zombie. Orker ikke å røre på meg, husker ikke hvorfor jeg er der eller hva som i det hele tatt er poenget må å gå dit.

For å få en peilepinn til på om det er så ille som det føles tok jeg enda en test, endte med 15 av 15 på dep.skalaen (http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1038815)

Er usikker på om det er noen vits i å ringe psykiateren min for å endre på medisinene? Bruker 400mg Lamictal og 100mg Seroquel. Er trøtt døgnet rundt, så å øke Seroquelen er det vel ikke noe poeng i?

Jeg var utsatt for en trafikkulykke for drøyt to uker siden hvor jeg fikk en kraftig smell i hodet, kan det ha noen innvirkning? Orker ikke å ha det sånn som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker nøyaktig sammen medisiner og dosering som deg.

Spurte for en stund siden NHD om hva jeg kan gjøre hvis jeg får en nedtur. Noe som ofte kan skje på vinterstid..

Han sa : Finn ut hos legen om du har mer å gå på innenfor speilet av Lamictal. Hvis mulig, øk dosen. Annen mulighet var å øke Seroquel opp mot 300 mg.

Skikkelig dritt å ha det sånn som du har det nå.

Håper det blir bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Jeg bruker nøyaktig sammen medisiner og dosering som deg.

Spurte for en stund siden NHD om hva jeg kan gjøre hvis jeg får en nedtur. Noe som ofte kan skje på vinterstid..

Han sa : Finn ut hos legen om du har mer å gå på innenfor speilet av Lamictal. Hvis mulig, øk dosen. Annen mulighet var å øke Seroquel opp mot 300 mg.

Skikkelig dritt å ha det sånn som du har det nå.

Håper det blir bedre etterhvert!

Skal sjekke. Kan ikke øke Seroquel, er så trøtt - hele tiden. bare et par uker siden jeg gikk ned på den. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke. Kan ikke øke Seroquel, er så trøtt - hele tiden. bare et par uker siden jeg gikk ned på den. Takk.

Det kan jo være at seponering av Seroquel har gitt deg tilbakefall av depresjonssymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, trafikkulykken kan helt klart ha noe med dette å gjøre. Dette gjelder særlig om det er en endring i din tilstand etter ulykken i forhold til før.

Dette er uansett noe du må ta opp med legen. Om den endringen har kommet uavhengig av ulykken, bør du endre på medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svarttrost

Det kan jo være at seponering av Seroquel har gitt deg tilbakefall av depresjonssymptomer.

Det har jeg jo ikke tenkt på en gang, hodet er ikke helt på topp kan du si. Men dette startet faktisk bare dager etter reduksjonen.

Ang. tilstanden etter ulykken (som inntraff dagen etter med.reduksjonen) er jeg plaget av hodepine ved anstrengelser, ellers helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...