Gå til innhold

Eksem på fingeren, noe som hjelper??


Gjest extrem exem

Anbefalte innlegg

Gjest extrem exem

Bruker å få eksem på ene fingeren hver vinter, tror det må skyldes en blanding av kulde og at jeg har hendene endel i vann. Dette klør og er irriterende!! Har ikke lyst å smøre meg inn med så mye kortisonkremer heller... Noen kjerringråd, e.l.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det likedan - og for meg er det dessverre bare kortisonkrem som funker. Har forsøkt dexem, men synes ikke den fungerer like godt. Jeg har også en god håndkrem som jeg bruker forebyggende - innbiller meg at det hjelper, i alle fall. (Husker ikke hva håndkremen heter - kjøpt på apoteket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. For meg er det kun kortisonkrem som funker, en virkelig sterk en som jeg har fått på resept. Må presisere at det er veldig lite som skal til, og da er problemet som regel løst på noen få dager. En sånn tube med krem holder i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Gå på parfymeri og kjøp Elisabeth Arden, Eight Hour Cream, Skin Protectant. Den er kjempebra og fungerer på alle slags hudproblemer. f.eks har min ene sønn psoriasis. Får han begynt å smøre seg tidsnok med denne kremen kan det hindre nye utbrudd. Min andre sønn jobber i butikk, med matvarer og er avhengig av hyppig vasking. Han bruker denne forbyggende hver kveld og har nå sjelden problemer med tørr og sår hud som han kunne ha før.

Selv bruker jeg den på tørre hender og som leppepomade. Funker kjempebra. Det enestge aberet er at den er litt klisstete, så det er greit å ha litt tid uten gjøremål etter man har smurt seg.

Den er ganske dyr, ca 350 kroner, men den er drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på parfymeri og kjøp Elisabeth Arden, Eight Hour Cream, Skin Protectant. Den er kjempebra og fungerer på alle slags hudproblemer. f.eks har min ene sønn psoriasis. Får han begynt å smøre seg tidsnok med denne kremen kan det hindre nye utbrudd. Min andre sønn jobber i butikk, med matvarer og er avhengig av hyppig vasking. Han bruker denne forbyggende hver kveld og har nå sjelden problemer med tørr og sår hud som han kunne ha før.

Selv bruker jeg den på tørre hender og som leppepomade. Funker kjempebra. Det enestge aberet er at den er litt klisstete, så det er greit å ha litt tid uten gjøremål etter man har smurt seg.

Den er ganske dyr, ca 350 kroner, men den er drøy.

Den er oppskrytt. Masse mineraloljer og kliss i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Den er oppskrytt. Masse mineraloljer og kliss i den.

Sier jo også det, at den er klissete. Men for oss fungerer den kjempebra! Så da får man tåle litt "klin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kjøp bomullshansker på apoteket og bruk dem inni vanlige oppvaskhansker, smør gjerne en god krem på først:)

Bruk også bomullshanskene om natten (når det passer, he, he)etter å ha smørt godt med krem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jo også det, at den er klissete. Men for oss fungerer den kjempebra! Så da får man tåle litt "klin".

Med kliss mente jeg egentlig ingredienser som ikke er så bra for huden. Men det er vel ikke så nøye på fingrene. Men mange bruker den i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på parfymeri og kjøp Elisabeth Arden, Eight Hour Cream, Skin Protectant. Den er kjempebra og fungerer på alle slags hudproblemer. f.eks har min ene sønn psoriasis. Får han begynt å smøre seg tidsnok med denne kremen kan det hindre nye utbrudd. Min andre sønn jobber i butikk, med matvarer og er avhengig av hyppig vasking. Han bruker denne forbyggende hver kveld og har nå sjelden problemer med tørr og sår hud som han kunne ha før.

Selv bruker jeg den på tørre hender og som leppepomade. Funker kjempebra. Det enestge aberet er at den er litt klisstete, så det er greit å ha litt tid uten gjøremål etter man har smurt seg.

Den er ganske dyr, ca 350 kroner, men den er drøy.

Har også utslett på hånda. Prøvde Arden. Den gjorde det veldig mye verre for min del. Fungerer sikkert for noen, men ville ikke anbefalt den til utslett o.l.

Dexem fungerte for meg en stund. Nå ser det ut som huden min har blitt "immun" dog :/ Kan være den fungerer for deg? Fåes på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...