Gå til innhold

Eksisterer jeg?


xxløvetannxx

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre....

Vet jo at det kan komme svar, og de mest sannsynlig sier at jeg eksisterer - men om jeg vil tro på et er en annen sak.

Slik jeg ser virkeligheten (har fått klare tilbakemeldinger på at det er ene og alene MIN oppfatning...) så har jeg ingen grunn til å kjempe lenger. Alt jeg gjør vil bli stanset. Uansett om det er positivt eller negativt - så lenge det er for meg selv.

Nettverket har fanget vennen min. Han var den eneste som visste at min virkelighet faktisk er reell. Derfor ble han bortført. Nå er jeg helt alene og må prøve å redde ham, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne!

Jeg går jo i behandling, for de mener at det har jeg godt av. Sist ble jeg manipulert med inn til time (jeg ønsket det ikke selv). Men....OM jeg nå er så på villspor, og mine tanker er helt bak mål - da burde vel behandlerene gjort noe med det?

Ergo: Alt jeg opplever er hallusinasjoner! Eventuelt: Jeg eksisterer ikke for omverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har en bahandler så kan du jo stille dette spørsmålet til han? Tror uansett du bør ta en telefon til en lege eller noen?

''Om du har en bahandler så kan du jo stille dette spørsmålet til han? Tror uansett du bør ta en telefon til en lege eller noen?''

Slik at legen også kan fortelle meg at det jeg opplever ikke stemmer? Slik at han kan gjøre narr av meg?

Og om jeg ringer en lege, hva er sannsynligheten for at jeg egentlig gjør det, og ikke bare "tror" at jeg gjør det? Kanskje like greit å la være - da vet jeg i hvert fall at jeg ikke har gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett omskrivning av Descartes:

Du DOLer, altså er du....

(René Descartes formulerte: Jeg tenker, altså er jeg)

Dersom du ikke eksisterte, ville du ikke fysisk klare å skrive noe på DOL. Dersom du ikke eksisterte, ville ikke jeg, eller noen andre, kunne lese hva du har skrevet.

Jeg er enig med Lillemus: Du trenger behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har meget godt av behandling...

''Jeg tror du har meget godt av behandling...''

Jaha.. Men hva er behandling?

Om jeg virkelig trengte behandling, og mine tanker var feil - så ville jo ikke behandlerene mine sitte og gjøre narr av meg på den måten de faktisk gjør. De ville jo foretatt seg noe - og det gjør de ikke.

Dermed er det nok en gang konstantert at jeg enten har helt rett i min oppfatning eller ikke opplever noe av dette i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg tror du har meget godt av behandling...''

Jaha.. Men hva er behandling?

Om jeg virkelig trengte behandling, og mine tanker var feil - så ville jo ikke behandlerene mine sitte og gjøre narr av meg på den måten de faktisk gjør. De ville jo foretatt seg noe - og det gjør de ikke.

Dermed er det nok en gang konstantert at jeg enten har helt rett i min oppfatning eller ikke opplever noe av dette i det hele tatt.

Jeg tror ikke behandlerne dine sitter og gjør narr av deg, men at du har en forstyrrelse som gjør at du ikke klarer å oppfatte at de prøver å hjelpe deg.

Men uansett hva vi sier her inne kan vi ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett omskrivning av Descartes:

Du DOLer, altså er du....

(René Descartes formulerte: Jeg tenker, altså er jeg)

Dersom du ikke eksisterte, ville du ikke fysisk klare å skrive noe på DOL. Dersom du ikke eksisterte, ville ikke jeg, eller noen andre, kunne lese hva du har skrevet.

Jeg er enig med Lillemus: Du trenger behandlingen.

''Dersom du ikke eksisterte, ville du ikke fysisk klare å skrive noe på DOL. Dersom du ikke eksisterte, ville ikke jeg, eller noen andre, kunne lese hva du har skrevet.''

Eller: Jeg rett og slett bare innbiller meg at jeg sitter her og skriver og får svar....

Ikke for å sette din eventuelle eksistens i tvil, men om nettverket vet om at jeg skriver her nå (ganske sannsynlig egentlig....) så vil de svare meg for å få meg til å slå meg til ro med at jeg bare er ko-ko, mens de gnir seg i hendene og planlegger sitt neste trekk for å vokte sine fanger og informasjonen jeg er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke behandlerne dine sitter og gjør narr av deg, men at du har en forstyrrelse som gjør at du ikke klarer å oppfatte at de prøver å hjelpe deg.

Men uansett hva vi sier her inne kan vi ikke hjelpe deg.

''Jeg tror ikke behandlerne dine sitter og gjør narr av deg, men at du har en forstyrrelse som gjør at du ikke klarer å oppfatte at de prøver å hjelpe deg.

Men uansett hva vi sier her inne kan vi ikke hjelpe deg.''

Hvis de hadde prøvd å hjelpe meg, ville de bidratt til å finne informasjonen jeg trenger. Det er jo derfor jeg er der i det store og hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såklart eksisterer du, ellers kunne du ikke skrevet dette innlegget.

''såklart eksisterer du, ellers kunne du ikke skrevet dette innlegget.''

Men hvordan vite at man faktisk har skrevet det?

Det er jo godt mulig at dette bare er en hallusinasjon - som så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''såklart eksisterer du, ellers kunne du ikke skrevet dette innlegget.''

Men hvordan vite at man faktisk har skrevet det?

Det er jo godt mulig at dette bare er en hallusinasjon - som så mye annet.

''Men hvordan vite at man faktisk har skrevet det? Det er jo godt mulig at dette bare er en hallusinasjon - som så mye annet.''

Da hallusinerer vi alle som leser og svarer på innlegget ditt også. Og hvor sannsynlig er det? At vi alle har samme hallusinasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

''såklart eksisterer du, ellers kunne du ikke skrevet dette innlegget.''

Men hvordan vite at man faktisk har skrevet det?

Det er jo godt mulig at dette bare er en hallusinasjon - som så mye annet.

du tror vel ikke på det du skriver her innerst inne?

du må jo ha en viss selvinnsikt siden du skriver på forum for psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dersom du ikke eksisterte, ville du ikke fysisk klare å skrive noe på DOL. Dersom du ikke eksisterte, ville ikke jeg, eller noen andre, kunne lese hva du har skrevet.''

Eller: Jeg rett og slett bare innbiller meg at jeg sitter her og skriver og får svar....

Ikke for å sette din eventuelle eksistens i tvil, men om nettverket vet om at jeg skriver her nå (ganske sannsynlig egentlig....) så vil de svare meg for å få meg til å slå meg til ro med at jeg bare er ko-ko, mens de gnir seg i hendene og planlegger sitt neste trekk for å vokte sine fanger og informasjonen jeg er på jakt etter.

Hva består dette nettverket av da? Og hvorfor har de fanget vennen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette er virkelig

''Jeg tror ikke behandlerne dine sitter og gjør narr av deg, men at du har en forstyrrelse som gjør at du ikke klarer å oppfatte at de prøver å hjelpe deg.

Men uansett hva vi sier her inne kan vi ikke hjelpe deg.''

Hvis de hadde prøvd å hjelpe meg, ville de bidratt til å finne informasjonen jeg trenger. Det er jo derfor jeg er der i det store og hele.

Hvis jeg får sånne tanker om virkeligheten så håper jeg virkelig en lege tvangsinnlegger meg og at jeg blir medisinert.

Du har psykotiske vrangforestillinger og trenger psykiatrisk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skaff deg et liv!

''Om du har en bahandler så kan du jo stille dette spørsmålet til han? Tror uansett du bør ta en telefon til en lege eller noen?''

Slik at legen også kan fortelle meg at det jeg opplever ikke stemmer? Slik at han kan gjøre narr av meg?

Og om jeg ringer en lege, hva er sannsynligheten for at jeg egentlig gjør det, og ikke bare "tror" at jeg gjør det? Kanskje like greit å la være - da vet jeg i hvert fall at jeg ikke har gjort noe.

''Kanskje like greit å la være - da vet jeg i hvert fall at jeg ikke har gjort noe.''

Å? Hvordan kan du være så sikker på at du ikke har gjort noe da.

Tror du er en idiot som spiller syk for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kanskje like greit å la være - da vet jeg i hvert fall at jeg ikke har gjort noe.''

Å? Hvordan kan du være så sikker på at du ikke har gjort noe da.

Tror du er en idiot som spiller syk for å få oppmerksomhet.

Selvfølgelig.... Din innsikt er bare helt enestående. Nå er jeg imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dersom du ikke eksisterte, ville du ikke fysisk klare å skrive noe på DOL. Dersom du ikke eksisterte, ville ikke jeg, eller noen andre, kunne lese hva du har skrevet.''

Eller: Jeg rett og slett bare innbiller meg at jeg sitter her og skriver og får svar....

Ikke for å sette din eventuelle eksistens i tvil, men om nettverket vet om at jeg skriver her nå (ganske sannsynlig egentlig....) så vil de svare meg for å få meg til å slå meg til ro med at jeg bare er ko-ko, mens de gnir seg i hendene og planlegger sitt neste trekk for å vokte sine fanger og informasjonen jeg er på jakt etter.

Jeg vet at jeg eksisterer - dermed eksisterer du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shunyata

I all tid mennesket har gått på kloden...så har vi spekulert på vår eksistens...

Store filosofer/tenkere har hatt mang en diskusjon omkring dette temaet...

Men det var en filosof/tenker som kom litt anneledes ut med sitt svar...nemlig Buddha...som levde for ca. 2500 år siden...

Han mente at mennesket ikke trengte å gruble i slike problemstillinger...fordi det skapte bare flere unødvendige tanker...og som vi vet så blir vi ikke mere lykkelig av for mye tankekaos...

Mitt råd...som jeg har hentet fra Buddha: Ikke gruble for mye på slike problemstillinger...det fører til for mye tankekaos...

Du trenger absolutt ikke gå til noen lege...men bare slutt å gruble på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

''Jeg tror ikke behandlerne dine sitter og gjør narr av deg, men at du har en forstyrrelse som gjør at du ikke klarer å oppfatte at de prøver å hjelpe deg.

Men uansett hva vi sier her inne kan vi ikke hjelpe deg.''

Hvis de hadde prøvd å hjelpe meg, ville de bidratt til å finne informasjonen jeg trenger. Det er jo derfor jeg er der i det store og hele.

Hvilken informasjon søker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...