Gå til innhold

Circadin som sovetabletter, mareritt?


Gjest Doopeey

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bestandig hatt problemer med søvnen, og etter at jeg i hele høst har slitt med bekymringer for om jeg skulle ha en ganske alvorlig fysisk sykdom (jo, hadde den!), har jeg hatt store problemer med å få sove.

Til slutt tok jeg det opp med legen, som hadde en helt utrolig bra løsning - mente han selv i alle fall. Circadin/melatonin, dette skulle få meg til å sovne raskt, sove sammenhengende 6-7 timer og verken våkne opp flere timer før jeg skulle, eller gi hangover-problemer dagen etter. Samtidig var misbruks- og tilvenningsfaren mye mindre enn ved andre innsovningstabletter.

Men jeg synes ikke det virker! Jeg tar dem et par timer før jeg skal legge meg, men bruker likevel mange timer på å sovne. Og når jeg først sovner, får jeg mareritt (hver natt, opptil flere per natt) som er så intense at jeg våkner, helt utslitt.

Er dette en vanlig bivirkning ved disse tablettene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Ja, jeg tror det er vanlig det du beskriver.

Har prøvd Melatonin selv for mange år siden.

Jeg hadde heller ingen effekt av dem ved søvnløshet, og når jeg omsider sovnet, hadde jeg veldig rare drømmer, om ikke akkurat mareritt.

Bare si til legen din at du ikke har noen virkning av dem, så får du helt sikkert noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt om noen som ikke synes de virker,- så det er nok litt individuelt.

Har du prøvd helskost-pillen Valeriana Forte? Har hørt om noen som synes de virker (men sikkert andre som ikke synes det, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg har tidligere brukt Melatonin som sovetabletter og var veldig fornøyd. Dette fikk jeg på resept hos legen. En tablett en halvtime før jeg skulle legge meg, og jeg sovnet raskt og sov godt hele natten. Men så ble disse Melatonintablettene fjernet fra sortimentet, og istedet kom Circadin på markedet. Og for meg ble dem helt ubrukelige. Jeg sov ikke i det hele tatt, men lå å snudde og vendte meg hele natten. Noe mareritt hadde jeg riktignok ikke, men så sov jeg da knapt. Jeg tror du trygt kan kassere de pillene du har igjen og be om å forsøke noe annet. Jeg bestiller Melatonin fra utlandet og sover som et barn hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du stilte spørsmålet - for jeg fikk resept på den idag.

Så jeg kan ikke gi deg svar på det du lurer på da men..

Håper det er veldig individuelt og ikke en vanlig sak det med mareritt og med prolemer med innsovning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du stilte spørsmålet - for jeg fikk resept på den idag.

Så jeg kan ikke gi deg svar på det du lurer på da men..

Håper det er veldig individuelt og ikke en vanlig sak det med mareritt og med prolemer med innsovning...

Håper de kommer til å virke bedre for deg enn for meg!

Jeg trodde at dette var det samme produktet man får kjøpt reseptfritt i utlandet, men det er det altså ikke. Hadde også hørt mye positivt om Melatonin på forhånd, så jeg var håpefull.

Jeg har også prøvd Valeriana, men de hjalp ikke meg overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...