Gjest sullerull 0 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg fikk purringer på forsikringspremie da jeg hadde hatt forsikringen ett år. Skrev innlegg her og lurte på hvordan prosedyren var - om man måtte betale eller bare kunne la det stå dersom man ikke ville fornye forsikringsavtalen. Jeg har inngått en 12-månederes avtale med selskapet og har betalt for de 12 månedene. Nå har jeg fått regning med inkassovarsel, og den er for en måned etter disse 12 månedene, selv om jeg ikke var interessert i å fortsette avtalen! Er dette lov egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 801 5 399 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du må se i avtalen om det står der at den må sies opp skriftlig for at oppsigelsen skal være gyldig, ikke alle godtar at man bare kutter ut å betale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm 10 914 36 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du har ikke lest forsikringspapirene da? Det er vel noe man vanligvis gjør når man oppretter en forsikring. Der vil det høyst sannsynlig stå opp forsikringen må sies opp skriftlig, eller om du bare kan la være å betale... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 4 529 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du har ikke lest forsikringspapirene da? Det er vel noe man vanligvis gjør når man oppretter en forsikring. Der vil det høyst sannsynlig stå opp forsikringen må sies opp skriftlig, eller om du bare kan la være å betale... ?? Alle leser nok ikke forsikringspapirene. Spesielt ikke siden det er så små skrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sdkgf 0 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kan hende det er et forsøk på negativt salg, og det er ulovlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det er vanlig at forsikringsavtaler løper til de sies opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm 10 914 36 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 ?? Alle leser nok ikke forsikringspapirene. Spesielt ikke siden det er så små skrift. ''Alle leser nok ikke forsikringspapirene. Spesielt ikke siden det er så små skrift.'' Nei, det er jeg fullstendig klar over (beklagelig nok), en skulle tro at det var noe som var i ens egen interesse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm 10 914 36 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kan hende det er et forsøk på negativt salg, og det er ulovlig. Det er neppe snakk om noe negativt salg når vedkommende selv har inngått en 12 måneders avtale med forsikringsselskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vjdfjgosd 0 0 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det er neppe snakk om noe negativt salg når vedkommende selv har inngått en 12 måneders avtale med forsikringsselskapet. Altså... avtalen gjaldt 12 måneder. i følge trådstarter. Etter markedsføringsloven § 2a er det forbudt å kreve betaling for varer uten at det er inngått avtale (negativt salg). Ifølge denne bestemmelsen er man heller ikke forpliktet til å betale for varer som leveres uten at det er inngått avtale. Spørsmålet er derfor hva er det _egentlig_ inngått avtale om? 12 måneder, eller 12 måneder og eventuell automatisk forlenging etter 12 måneder. For å finne ut av dette må en rett og slett se hva en har skrevet under på, også liten skrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm 10 914 36 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Altså... avtalen gjaldt 12 måneder. i følge trådstarter. Etter markedsføringsloven § 2a er det forbudt å kreve betaling for varer uten at det er inngått avtale (negativt salg). Ifølge denne bestemmelsen er man heller ikke forpliktet til å betale for varer som leveres uten at det er inngått avtale. Spørsmålet er derfor hva er det _egentlig_ inngått avtale om? 12 måneder, eller 12 måneder og eventuell automatisk forlenging etter 12 måneder. For å finne ut av dette må en rett og slett se hva en har skrevet under på, også liten skrift. Derfor skulle h*n ha lest papirene hun fikk tilsendt når avtalen var inngått. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente 0 0 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg har byttet forsikringsselskap flere ganger. Fått regning fra det gamle som jeg har droppet å betale. Fått brev om at dersom regningen ikke betales innen (veldig kort frist) så er ikke forsikringen gyldig lenger. Det har vært if, gjensidige og sparebank 1 tror jeg. Man burde selvfølgelig lese avtalen og vilkårene nøye før man underskriver på noe og inngår en avtale, men må ærlig innrømme at jeg ikke er flink til det. Jeg vet det er lurt å finlese alt og har ingen unnskyldning for at jeg ikke er nøye nok og gjør dette grundig nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.