Gå til innhold

Plager i hodebunnen


Gjest Bekymret tenåring

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret tenåring

Hei. Jeg er en jente på 16 år som lenge har vært plaget av noe flasslignende plagsomme greier i hodebunnen. Når jeg løfter på håret og ser på hodebunnen ser jeg at den er svært tørr. I tillegg har jeg 2 store områder der det har samlet seg skorper, mens det er sår under. Jeg skjønner ikke hvor disse sårene kommer i fra, men har hatt det lenge og det er svært plagsomt. Jeg kan jo legge til at jeg stresser mer enn mine jevnaldrende og er i en fase i livet der jeg har svak psykisk helse. Har du/dere noen ide hva som foregår i hodebunnen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psoriassis?

Det tenkte jeg også på. Men ellers så er jo hodebunnen et sted hvor det har lett for å oppstå hudirritasjon og spenninger. Det finnes jo shampoer for tørr og irritert hodebunn, så kanskje det hadde vært en ide å prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Du kan sjekke med legen.

Du kan også bruke helt nøytral shampo (fra apotek). Si du har tørr hodebunn. De har også spesial shampoer som f.eks Fungoral. Dette hjelper dersom det er flass forsårsaket av en slags hudsopp du har.

Personlig har jeg meget sensitiv hud og hodebunn og kan ikke bruke vanlige parfymerte shampoer kjøpt i vanlig butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Fungoral eller Selukos, som du kjøper på apoteket.

Funker ikke det så gå til lege. Få om nødvendig henvisning til hudlege. Bruk en mild shampo i tillegg til dette, feks en som ikke er parfymert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tenkte jeg også på. Men ellers så er jo hodebunnen et sted hvor det har lett for å oppstå hudirritasjon og spenninger. Det finnes jo shampoer for tørr og irritert hodebunn, så kanskje det hadde vært en ide å prøve :-)

Men pleier man å få store sår i hodebunnen av tørr hodebunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pleier man å få store sår i hodebunnen av tørr hodebunn?

Jeg vet ikke. Hvis man klør seg eller får allergiske reaksjoner, så kan man vel få sår. Men ikke "store" sår, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Hvis man klør seg eller får allergiske reaksjoner, så kan man vel få sår. Men ikke "store" sår, vil jeg tro.

Psoriassis gir skikkelig sår og det er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psoriassis gir skikkelig sår og det er vondt.

Ja, det er jo mulig at det er det. Jeg aner ikke, for det har jeg ingen erfaring med. Jeg har bare litt sensibel hodebunn, så jeg får lett små sår etter bleking o.l. Men det regnes vel kanskje innenfor det normale :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...