Gå til innhold

Cipralex 2.5 mg

Anbefalte innlegg

Gjest xxljente
Skrevet

Jeg lurer på om en cipralexdose på 2.5 mg kan være tilstrekkelig. Jeg er deprimert, men føler meg bedre selv om dosen er lav. Jeg merker forskjell etter kun få dager med denne typen piller. Synes du det virker normalt, eller er det bare placebo ?

Det er som om hodet mitt greier mer å samle hjernefilene, og jeg blir mer stabil, mindre påvirkelig, mindre stresset, og hver minste påvirkning tar_ ikke helt av i hodet mitt....(og blir for mye) Det ser ut til at kroppen min kjemper mindre for å overleve med denne typen medisinering.

Skrevet

Hvorfor vil du da gå på en slik lav dose? Jeg ville trappet opp til 10 mg om jeg var deg. Så kunne du heller ha gått ned til 5 mg når du hadde vært stabil en stund.

Onsdag1365380628
Skrevet

En dose på 2,5 mg er svært lite og jeg tør påstå at det ikke er mulighet for å kjenne forskjell etter bare noen dager på denne. Mange kjenner seg raskt bedre etter oppstart på antidepressiva, men det er ren placeboeffekt. 10 mg er en lav dose, og det er vel denne de fleste starter på. Å bruke en for lav dose i den hensikt å skåne kroppen for unødig medikamenter er meningsløst, da man på sikt bruker lengre tid for å komme over depresjonen.

Skrevet

Heisann!

Eg merket forskjell med 1,25mg Cipralex.

Men i samråd med legen, trappet vi gradvis opp til 10mg. Den dosen holder eg fast ved i dag.

Håper du får det bedre nå, xxljente

Skrevet

Hvorfor vil du da gå på en slik lav dose? Jeg ville trappet opp til 10 mg om jeg var deg. Så kunne du heller ha gått ned til 5 mg når du hadde vært stabil en stund.

Tja det kjenner du jo,jeg selv går på 20 mg og jeg har egentlig blitt litt "flat" i følelsene,synes at visst folk snakker for lenge med meg,så blir det liksom sånn jaaaa jeg hører hva du sier,men orker ikke høre deg kakle hehe....

Men prøver å følge med så godt jeg kan da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...