Gå til innhold

Er det mere og hente?


Gjest anonymG20

Anbefalte innlegg

Gjest anonymG20

Hei jeg er 20 år og hadde en dame på 19 Vi begynte ilag da hun var 16 og jeg 17. Vi forlovet oss etter en stund og var ilag lenge og hun ble gravid da hun var 17 og jeg 18 år. Vi var ilag i 2 år og 3 mnd totalt også ble det over hun følte at det var ikke mere og hente i forholdet og at hun ville ha en pause. Hun og datteren min flyttet. Vi var mye uenig og hadde mange diskusjoner og krangler både da vi var ilag og etter hun dro.. Hun begynte med en annen og fant ut at ting ikke var slik som hun håpet på. Etter dette begynte vi og prate og jeg tenkte og gi det en ny sjanse. Det var kanskje 5 mnd etter det var blitt slutt. Og da ombestemte hun seg plutselig og sa at hun ikke hadde de rette følelsene for meg. Så jeg var ganske knust men følte enda at jeg elsket henne. Rett etter dette så begynte hun med en annen og fikk oppleve at han heller ikke kunne erstatte meg og hun gjorde det slutt med han og begynte og savne tilbake til meg. Det endte opp med at vi tenkte vi skulle prøve og bli sammen igjenn. Vi gjorde det og ble ilag, jeg var uendelig lykkelig også plutselig så følte hun etter ca 1 1/2 mnd at gnisten ikke var der lengere.. Hun sier at jeg gjør alt en jente kan ønske seg og er snill og alt sånn men det er akkurat den forholdsbiten som mangler mellom oss.. Hun får ikke til og ha noe kjæreste relatert med meg.. Hva kan man gjøre? Jeg elsker henne fremdeles, jeg klarer ikke gi slipp på henne og ønsker kun og være ilag med henne. Jeg var også ilag med en annen jente i den perioden det var slutt men det føltes ikke riktig fordi at jeg savnet henne enda. Finnes det noen håp? Prøver hva som helst for og få henne tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletuulla

Jeg synes hun høres veldig umoden ut. Jeg mener: hun synes du er en fantastisk god mann, og hun har attpåtil barn med deg, men allikevel er hun ikke fornøyd?? Man går da ikke rundt og føler så mye hele tiden etterhvert i et forhold! Og man kan ihvertfall ikke basere forholdet på hvor sterke følelsene er. Følelser går opp og ned. Jeg tror hun trenger å forstå at hun bør følge hodet og hjertet mer enn følelsene sine. Dette tror jeg er et ganske vanlig fenomen blant den oppvoksende generasjon, og det er IKKE BRA. De tror at kjærlighet er følelser. Men faktisk er fornuften rett og slett mye mer fornuftig, og den er mer varig og holdbar. Jeg vet ikke hvordan du kan få henne til å forstå dette, kanskje en utenforstående og mer voksen person burde bli innblandet. Hva med noe par-terapi opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun høres veldig umoden ut. Jeg mener: hun synes du er en fantastisk god mann, og hun har attpåtil barn med deg, men allikevel er hun ikke fornøyd?? Man går da ikke rundt og føler så mye hele tiden etterhvert i et forhold! Og man kan ihvertfall ikke basere forholdet på hvor sterke følelsene er. Følelser går opp og ned. Jeg tror hun trenger å forstå at hun bør følge hodet og hjertet mer enn følelsene sine. Dette tror jeg er et ganske vanlig fenomen blant den oppvoksende generasjon, og det er IKKE BRA. De tror at kjærlighet er følelser. Men faktisk er fornuften rett og slett mye mer fornuftig, og den er mer varig og holdbar. Jeg vet ikke hvordan du kan få henne til å forstå dette, kanskje en utenforstående og mer voksen person burde bli innblandet. Hva med noe par-terapi opplegg?

Har pratet med mange om dette og fått lignende svar fra andre.

Skjønner meget godt hva du mener, for min del så bestemte jeg meg for og satse det meste for at dette skulle funke og håpet faktisk på og kunne gifte meg med henne etterhvert hvis alt gikk som vi håpet på.. Nå har hun bestemt seg og sier at det ikke er mere og hente og at hun trenger og bo for seg selv og stå på egene ben og få føle på det. Hun trenger og være alene og lære seg og bo alene.. Dette synes jeg også er svært fornuftig egentlig.

Men alikevell savner jeg henne og har kanskje hatt litt for høye forhåpninger med forholdet, f.eks det med og gifte seg.

Dette viste hun ingenting om, det var bare noe jeg så for meg.

Jeg mener selv at det kan være mere og hente, foreslo for henne og dra til par-terapi eller familieråd eller lignende.

Både for og prate om mulighetene for og prøve og få forholde til og fungere eller gå videre, bare for og få tenkt igjennom alt og tatt en endelig beslutning.

Tenker mye på at vi har en unge oppi det hele, og hun var ganske forvirret da det plutselig ble pappa helg hvor det kun var oss 2 hjemme hos meg. Skulle ønsket at alt fungerte, jeg er selvsagt ikke perfekt selv heller.

Har etterhvert skjønt at hun har hektiske hverdager selv, mtp unge, skole og lekser. Hun har lite fritid og jeg er mye borte på jobb eller så var vi alltid ilag når jeg var hjemme.

Kanskje er det at hun er sliten og trenger litt fritid og dra ut med venner og kanskje slappe litt av, at hun blander litt på følelsene.

At hun tror hun er lei av forholde fordi at hun egentlig trenger mere fritid ? Vet ikke, noen tanker jeg har gjort meg når jeg har tenkt litt i helgen.

Takker så mye for alle svar, trenger råd og vink.

Er ikke så lett og gi opp jenta man vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Det er mange grunner til at vi har sex. En er at sex gir nytelse og det som gjør godt ønsker vi mer av. En helt annen grunn er at vi ser på sex som en bekreftelse av et parforhold og av kjærlighet og at det er den ultimate måten å fortelle at vi er glad i noen på. Kanskje kjæresten din har nytelse som utgangspunkt når hun har hatt sex med de i gjengen, mens dine idealer er sex som bekreftelse av kjærligheten.

Du har jo ingen grunn til å tivle på henne, siden hennes tidligere elskere er et tilbakelagt stadium. Det med at kvinner ikke bør ha for mange x-kjærester eller elskere og bør passe på ryktet, er vel litt tilbakelagt stadium, i dag? Det er jo summen av erfaringer som har gjort henne til den du er glad i. Så du bør jo bare være lykkelig for at hun har blitt som hun er og takke for de som har bidratt til hennes erfaring.

Dessuten er det deg hun har valgt til kjæreste, ikke noen av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nå ble jeg nysgjerrig her

Det er mange grunner til at vi har sex. En er at sex gir nytelse og det som gjør godt ønsker vi mer av. En helt annen grunn er at vi ser på sex som en bekreftelse av et parforhold og av kjærlighet og at det er den ultimate måten å fortelle at vi er glad i noen på. Kanskje kjæresten din har nytelse som utgangspunkt når hun har hatt sex med de i gjengen, mens dine idealer er sex som bekreftelse av kjærligheten.

Du har jo ingen grunn til å tivle på henne, siden hennes tidligere elskere er et tilbakelagt stadium. Det med at kvinner ikke bør ha for mange x-kjærester eller elskere og bør passe på ryktet, er vel litt tilbakelagt stadium, i dag? Det er jo summen av erfaringer som har gjort henne til den du er glad i. Så du bør jo bare være lykkelig for at hun har blitt som hun er og takke for de som har bidratt til hennes erfaring.

Dessuten er det deg hun har valgt til kjæreste, ikke noen av de andre.

Her lurer jeg virkelig på om du svarer feil bruker. Ser ikke noen tydelig sammenheng mellom svaret ditt og det anonymG20 spør om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lurer jeg virkelig på om du svarer feil bruker. Ser ikke noen tydelig sammenheng mellom svaret ditt og det anonymG20 spør om??

Det er en feilkopiering av svaret til "sjallabais" i tråden nedenfor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nå ble jeg nysgjerrig her

Det er en feilkopiering av svaret til "sjallabais" i tråden nedenfor her.

Akkurat ja :) Takk for info.

Begynte å lure på om hun kunne lese noe mellom linjene som jeg ikke kunne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lurer jeg virkelig på om du svarer feil bruker. Ser ikke noen tydelig sammenheng mellom svaret ditt og det anonymG20 spør om??

det gjør egentlig ikke jeg heller ? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Det er mange grunner til at vi har sex. En er at sex gir nytelse og det som gjør godt ønsker vi mer av. En helt annen grunn er at vi ser på sex som en bekreftelse av et parforhold og av kjærlighet og at det er den ultimate måten å fortelle at vi er glad i noen på. Kanskje kjæresten din har nytelse som utgangspunkt når hun har hatt sex med de i gjengen, mens dine idealer er sex som bekreftelse av kjærligheten.

Du har jo ingen grunn til å tivle på henne, siden hennes tidligere elskere er et tilbakelagt stadium. Det med at kvinner ikke bør ha for mange x-kjærester eller elskere og bør passe på ryktet, er vel litt tilbakelagt stadium, i dag? Det er jo summen av erfaringer som har gjort henne til den du er glad i. Så du bør jo bare være lykkelig for at hun har blitt som hun er og takke for de som har bidratt til hennes erfaring.

Dessuten er det deg hun har valgt til kjæreste, ikke noen av de andre.

Fint at dere gjør meg oppmerksom på at jeg har gitt et temmelig forvirrende svar og egentlig har svart på et annet spørsmål. Derfor en liten oppklaringsrunde:

Det er bare hun som kan gi deg svar på om det er håp eller ikke. Du kan selvsagt håpe og fortsette å være snill og gjøre alt en jente kan ønske seg.

Dere er unge og har likevel som foreldre et stort ansvar. Jeg oppfatter deg slik at du ønsker å dele dette ansvaret med henne i tillegg til at du ønsker et forpliktende kjæresteforhold. Følelsene som ligger bak det å være kjæreste og det du kaller for forholdsbiten - virker som om du har på plass, mens du beskriver at hun tviler. Slike følelser er vanskelige å presse fram, men det hjelper at du er der for henne og stiller opp for både henne og dattera deres.

Når du tar ansvar for dattera deres – ikke gjør det kun med formål å få kjæresten tilbake, men gjør det fordi det vil gi deg uendelig mange gleder ved å erfare småbarnforeldrefasen. I tillegg vil du etablere en kontakt å bygge videre på når dattera deres blir eldre - samtidig som det viser at du er moden og kan ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...