Gå til innhold

Ufølsom eller?


Gjest Hva skulle jeg ha sagt?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva skulle jeg ha sagt?

Jeg har ligget og spydd i mange dager. Mann og barn er også syke. Hadde lovet ei venninne å bli med henne å handle i dag. Formen var ikke helt bra så jeg spurte om vi kunne ta den handlingen litt fort. Ja det er greit sa hun. Hun hentet meg og etterpå sa hun at jeg må innom den og den og den butikken. Du sa¨bare 2 butikker da du spurte sa jeg. Det ble flere sa hun. Javel jeg skal prøve å henge med var svaret mitt.

Det endte opp med 6 butikker og 3 timer. Jeg sa at jeg tror ikke at mannen min kommer til å si noe neste gang jeg skal bli med deg. Synes at hun skulle ha tenkt når hun viste at vi alle er syke.

Overreagerer jeg eller? Jeg er ikke den personen som sier ting rett ut. Redd for å såre henne. Hun er inne i en tøff periode av livet så jeg vil ikke såre henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I slike tilfeller mener jeg at du må si fra underveis, og ikke vente til handlerunden er ferdig. Hvis du hadde sagt rett ut etter to butikker at du ikke orket mer, hadde vel ikke venninnen din "tvunget" deg videre? Det er ikke så lett å være tankeleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du hadde lovet/avtalt å bli med venninnen din ut for å handle,høres det ut for meg at hun skulle shoppe litt da...venninneshopping?

Jeg hadde blitt hjemme enkelt å greit,siden du eller familien din ikke var i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa tydelig fra at du har vært syk, og ikke orker noen lang runde?

I så fall burde venninna di tatt mer hensyn underveis ja, men det kan også hende at du skulle vært mer bestemt også. Kanskje spurte hun om hun kunne "stikke innom den butikken også", og du sa ja fordi du ikke ville være vanskelig?

Umulig å si. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så lett å si.

På den ene siden synes jeg at man selv er ansvarlig for å sette foten ned overfor andre, på den annen side synes jeg at folk også bør ta hensyn til andre uten at man må være superstreng. Har man sagt i fra at man ikke er helt i form og at man må redusere lengden av shoppingturen, bør en venninne ta hensyn til det uten å presse inn stadig flere butikker.

Men det er ikke lett for oss som ikke var tilstede å bedømme om du sa i fra tydelig nok eller om du på noen som helst måte ga henne grunn til å tro at det var greit med så mange butikker likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva skulle jeg ha sagt?

Hun viste at jeg har vært syk. Avtalen var egentlig å bli med henne å kjøre å hente noe til en slekning. I går spurte hu om vi kunne dra innom 2 butikker med det samme. Jeg sa at jeg er ikke i form men 2 butikker går bra.

Når vi kjørte tok hun fram handlelisten og sa at hun skulle innom 6 butikker.

Etter den 2 butikken spurte jeg om hun ikke hadde sagt at hun skulle innom 2 butikker. Jo men det ble flere sa hun. Da sa jeg at mannen min kommer sikkert til å si noe neste gang jeg skal bli meg siden jeg sier at jeg skal ut ei stund og kommer tilbake mange timer senere. Da bare smilte hun mens jeg kjente a jeg ble sint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun viste at jeg har vært syk. Avtalen var egentlig å bli med henne å kjøre å hente noe til en slekning. I går spurte hu om vi kunne dra innom 2 butikker med det samme. Jeg sa at jeg er ikke i form men 2 butikker går bra.

Når vi kjørte tok hun fram handlelisten og sa at hun skulle innom 6 butikker.

Etter den 2 butikken spurte jeg om hun ikke hadde sagt at hun skulle innom 2 butikker. Jo men det ble flere sa hun. Da sa jeg at mannen min kommer sikkert til å si noe neste gang jeg skal bli meg siden jeg sier at jeg skal ut ei stund og kommer tilbake mange timer senere. Da bare smilte hun mens jeg kjente a jeg ble sint

..mannen din kommer sikkert til å si hva da? Skjønner ikke hva du mener med dette.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok utsatt hele handleturen tror jeg.

Skjønte ikke helt det der med hva mannen din ville sagt, men...

''Skjønte ikke helt det der med hva mannen din ville sagt, men...''

Ikke jeg heller, men antar at hun mener at mannen hennes ikke liker at hun er borte så lenge - at han vil reagere negativt på at kona sier hun skal bare bort en liten tur og så blir borte i tre timer?

Hvis det er slik, synes jeg ikke det er noe argument i forhold til venninnen. Det som har betydning er trådstarters forhold og hvor flink hun var til å formidle dem. Forholdet til mannen hennes kan ikke venninna ta ansvar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...