Gjest annonym idag 0 0 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hva gjør man når man ser at en ung person i sin nærhet er blitt sykelig tynn og blir bare tynnere? Har forsøkt å prate på alle mulige vis, men det virker som det ikke går inn? Regner ut en bmi på ca 16, det er vel ganske lite? Det er ikke bare meg som reagerer, har fått veldig mange kommentarer. Virker som om vedkommende tar det positivt når vi sier hun er altfor tynn. Veldig fokus på mye trening og sunn mat. Forslag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken 39 298 4 029 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hvis hun fortsatt bor hjemme, ville jeg ha formidlet min bekymring til hennes foreldre, og oppfordre dem til å kontakte fastlegen hvis det ikke allerede er gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente 0 0 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Om man er på vei inn i, eller inne i, en anoreksi vil bemerkninger angående vektnedgang nesten uansett vinkling oppleves som en positiv bekreftelse, "jeg får det til!". Spiseforstyrrelse er jo nesten alltid symptom noe annet. Man har det ikke godt, verden er kaotisk. Men èn ting kan man kontrollere - hva man spiser. Jeg ville forsøkt å heller vinkle det i retning av at jeg lurte på hvordan hun egentlig har det. At du føler at hun ikke har det helt greit eller lett for tiden. Få fastlegen til å henvise til psykolog. Må ha fokus på mat selvfølgelig, men samtidig på det bakenforliggende. Få henne med på laget, hjelp henne til å innse at det er et problem. Spiller man ikke på lag er nesten all behandling forgjeves.. For all del ikke press henne raskt opp i vekt uten at tanken og hodet følger med, det kan virke mot sin hensikt. Jeg kunne skrevet veldig mye om dette men klarer ikke helt å samle meg. Om du tar kontakt med interessegruppen for kvinner med spiseforstyrrelser, iks.no, tror jeg de kan gi smarte råd og vink. De har ihvertfall en telefon man kan ringe til, tror man kan henvende seg via mail også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.