Gå til innhold

til dere som vet noen om svineinfluensaen

Gjest honnicorn
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest honnicorn

Hei. Prøver igjen. Vet det har vært skrevet lange tråder om svineinfluensaen, og folk er vel leie dette maset. Men må bare spør: Når en plutselig får 38,3 i feber, og deretter litt vondt i halsen, vondt i nakken, litt vondt over alt, hoster, slapp, lite matlyst. Dagen etter; feberfri, og ellers mye bedre i form. men fortsatt ikke matlyst. Kan det være svineinfluensa?

Kan huske at det var en person her inne som skrev at de så vidt hadde symptomer, men da de tok blodprøve, så var det svineriet. Andre skriver jo at en må minst ha 38.5 i feber. osv.

Har noen greie på dette? Vi er flere her i huset som får samme symptomer som den første fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan

Jeg har sett dine andre innlegg om det samme, og jeg skjønner at du lurer.

Men det er umulig å ha noen særlig kvalifisert mening om det. Det kan være svineinfluensa, men det kan ogsp være annet. Det er jo ikke slik at alle andre virus og basselusker har tatt ferie fordi om vi nå har fått svineinfluensa.

Og mens noen ligger flate i to uker med svineflu, står det også i nettavisene at selv den som har mindre og kortvarige symptomer _kan_ ha svineflu de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

5-åringen min hadde rundt 38 i feber forrige lørdag, den tippet vel over til 38,3 sånn ca, også natt til søndag. Søndag morgen var hun feberfri, men vi så hun ble slappere utover dagen., og halv to var den på 39. Den fortsatte å stige, til ca 39,8 natt til mandag.

Så var hun feberfri fra mandag av, men fikk noe hoste da. Vi har regnet med at det var svineinfluensa - fikk Tamiflu til henne, og nå er hun frisk :-)

Jeg synes kanksje det hørtes litt likt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Har lest tilfeller på nett, om mennesker som ikke trodde de hadde svineinfluenza,- men som ved test hadde det. Husker ikke alt- men det dreide seg om en dame. Hun hadde hatt veldig milde symptomer.

Et av mine barn hadde feber en dag, og ville ligge to dager. Ingen hoste. Selv merket jeg ekstrem trøtthet og tung i kroppen som varte en ukes tid. Mulig feber første ettermiddag.

Jeg tror egentlig det var influenza i familien da. Foruten om dette barnet og meg så var de andre helt friske.

Allikevel kommer jeg nok til å anbefale vaksine til alle mine barn + min mann og meg- når vaksinen er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Ja, dette ville jeg klart tolket som svineflu.

Akutt feber og halsvondt er helt symptomatisk, ifølge lege som uttalte seg i Aftenposten på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Postet litt fort.. ;-) Vondt i kroppen og hoste er også symptomer som stemmer. Har man vondt i kroppen er det klassifisert som influensa, og det går ikke andre influensaer nå.

Svinefluen kan godt vare bare en dag i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest honnicorn

Jeg har sett dine andre innlegg om det samme, og jeg skjønner at du lurer.

Men det er umulig å ha noen særlig kvalifisert mening om det. Det kan være svineinfluensa, men det kan ogsp være annet. Det er jo ikke slik at alle andre virus og basselusker har tatt ferie fordi om vi nå har fått svineinfluensa.

Og mens noen ligger flate i to uker med svineflu, står det også i nettavisene at selv den som har mindre og kortvarige symptomer _kan_ ha svineflu de også.

Ja, det er akkurat det. En blir sånn i tvil. Det gjør ingenting for oss i huset om vi får svinas, men vårt ene barn skal ha arbeidsuke fra mandag, der blir det mye barn og folk.

Så kanskje jeg skal ringe den aktuelle arbeidsplassen på mandag, og spør hva de synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan

Ja, det er akkurat det. En blir sånn i tvil. Det gjør ingenting for oss i huset om vi får svinas, men vårt ene barn skal ha arbeidsuke fra mandag, der blir det mye barn og folk.

Så kanskje jeg skal ringe den aktuelle arbeidsplassen på mandag, og spør hva de synes.

Vi har selv hatt syk unge hele denne uka, det er vel temmelig sannsynlig at det var svineinfluensa, men sikker er vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

I dag er alle friske, utenom førstemann som fikk feber på fredag. H#n hoster ennå. Ellers frisk.

Jeg går ut fra at det ikke er svineinfluensaen? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...