Gjest sliten Skrevet 23. august 2001 Del Skrevet 23. august 2001 Utbrent? Sikkert vanskelig å diagnostisere noen via nettet, men jeg trenger noen råd før jeg eventuelt velger å ta dette opp med lege. Jeg er ei jente på 25 år, og har en normal helse. Jeg begynte i jobb i januar etter endte studier. Jeg var veldig fornøyd de første månendene, trivdes bra og syntes jobben var spennende. Etter noen måneder kjøpte jeg hus, som dessverre førte mye negativt med seg. Vi er fremdeles i konflikt med selger, og dette har vært en hard påkjenning for oss. Jeg har etterhvert merket at lysten til å gå på jobb er borte. Når jeg er på jobb, greier jeg sjelden å holde konsentrasjonen lenge om gangen. Det blir enten til at jeg surfer, snakker med de andre ansatte, sender meldinger eller sitter i telefonen. På hjemmebane er det også "kjedelig". Jeg og samboeren min har omtrent aldri sex sammen mer (bortsett fra flotte dager på ferie), og det er mye "hverdager" for oss. I det hele tatt ser jeg ikke så lyst på tilværelsen som jeg gjorde tidligere. Når det gjelder jobben har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke egentlig gjør det jeg er satt til å gjøre. På hjemmebane har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke er den samboeren jeg bør være. Og ikke minst den mammaen jeg bør være (jenta mi går fulltid i barnehage). Kan du være så snill å komme med noen råd til meg? Jeg er så sliten...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33826-utbrent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 24. august 2001 Del Skrevet 24. august 2001 Det er viktig for deg å ivareta forholdet til datteren og samboeren og hente deg inn igjen. Det kan kreve at du er sykemeldt en periode. I denne perioden villeg jeg ha fokusert på å få tilstrekkelig med søvn, holde meg i god fysisk form og tilstrebe et sunt kosthold. Dernest vil det være viktig å få lagt bak seg problemene knyttet til kjøpet av huset f.eks. ved å komme til enighet med selgeren. Kanskje det også er andre faktorer som spiller inn og som tapper deg for energi? Legen din kan hjelpe deg med å vurdere helsetilstanden og om andre tiltak er aktuelle å ty til. Det kan være verdt å overveie å forklare arbeidsgiveren din hvordan du har det for å se om det finnes måter du kan ivareta både deg selv, din familie og de oppgavene arbeidsgiveren din trenger deg til mest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33826-utbrent/#findComment-131271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.