Gå til innhold

Hagestell i november


Gjest prust

Anbefalte innlegg

I dag bevilget jeg meg en times hagestell i øspøsregn og 8 grader. Skikkelig innevær, men det var faktisk veldig deilig å ha på regntøy og støvler og holde på med jord :-)

Jeg fikk endelig satt alle de løkene jeg kjøpte for 3-4 uker siden (30 rosa tulipaner, 30 røde tulipaner og 30 påskeliljer) :-) Fikk tatt bort det som var av frøugras i det nye blomsterbedet (stort sett vassarve), og fikk bort litt grass som vokste innimellom staudene i bedet.

Og når jeg først var ute, fikk jeg jo sett litt skikkelig på blomstene nå om høsten: Rosene blomstrer jo faktisk ennå!!!! Nydelige store rosa roser, og masse knopper fremdeles! Og noen av staudene blomstrer også :-)

Men det jeg ikke fikk gjort var å rydde og renske opp i bedet langs husveggen. Det skulle jeg gjøre i hele sommer...og i hele høst..... Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det: Har masse planter der som jeg vil ta vare på, men det har vært veldig grunt med jord, så i vår laget vi steinkant, slik at vi kunne fylle på med jord. Jeg skal altså grave opp det som skal tas vare på, legge på jord og plante de gamle plantene? Eller skal jeg klippe alt ned nå, legge jord oppå, og så vokser det gjennom den nye jorda til våren?

Har snøklokker, toppklokker, noe liljegreier, en stor hengenellik, noen påskeliljer, noen tulipaner, og masse akeleier oppi dette bedet.... Skal fylle på ca 10-15 cm med jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes jo egentlig ganske fint ut, hagestell i november.

Jeg har enda noen fine tulipanløker liggende, må få de i jorda nå snart. Rydde litt i hagen før vinteren, og kanskje dekke til noe.

Tror jammen jeg skal prøve å komme meg ut i hagen i morgen. Når jeg tenker etter, kan jodet bli ganske godt, etter nesten to uker med syke barn.

Takk for et koselig og inspirerende innlegg, prust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo egentlig ganske fint ut, hagestell i november.

Jeg har enda noen fine tulipanløker liggende, må få de i jorda nå snart. Rydde litt i hagen før vinteren, og kanskje dekke til noe.

Tror jammen jeg skal prøve å komme meg ut i hagen i morgen. Når jeg tenker etter, kan jodet bli ganske godt, etter nesten to uker med syke barn.

Takk for et koselig og inspirerende innlegg, prust.

Bare koselig :-)

Vi har hatt sykt barn i ei uke - og hun syntes det var fantastisk å ha på støvler og dress i dag og være ute :-)

Ja - det var fantastisk med hagestell!!! fikk nesten lyst til å sette i gang med disse bedene inntil huset også...

Kos deg ute i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig :-)

Vi har hatt sykt barn i ei uke - og hun syntes det var fantastisk å ha på støvler og dress i dag og være ute :-)

Ja - det var fantastisk med hagestell!!! fikk nesten lyst til å sette i gang med disse bedene inntil huset også...

Kos deg ute i morgen da!

Akkurat som her, det. Minstejenta har vært syke siden forrige søndag, i dag var første dag ute for ho. Deilig vær, og godt å få gjort litt ute. Nå er faktisk alle løkene i jorda.

Takk for "dytt" og i0nspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...