Gå til innhold

xanor


ink1365380698

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud av psykiater om å gå på 2-3 mg xanor, men er likevel i tenkeboksen. Føler jeg gjør noe galt siden det nesten blir sidestillt med narkotika.Og er livredd for avregistrering. Nå bruker jeg benzo fra før. 10 mg valium, og 0,5 mg xanor. - har brukt valium nærmere 30 år, og jeg har ikke tenkt å slutte, da det er det eneste som hjelper i og med at jeg ikke tåler ssri. Fikk forverret min angst til de grader etter en kur på cipralex, og er nå ufør. Før dreiv jeg min egen butikk, som jeg har måttet selge. Så jeg har mistet mye, og også kontakt med venner på grunn av sterk sosial angst. Jeg går ikke ut, kjører ikke bil på grunn av toksiske anfall på cipralex mens jeg kjørte. De sitter i magen som en klo enda, og jeg er også redd for å være passasjer. Før pendlet jeg 8 mil om dagen. Jeg har også kronisk svimmelhet som følge av angst.-- og som til tider setter meg helt ut av spill. har og mistanke om agorafobi, siden jeg blri så svimmel av å gå ute. Nå sliter jeg med pandemi angst i tillegg. Har og de siste femten årene hatt kronisk utmattelse. Mulig svimmelhet og utmattelse kommer at somatisering.??

Har nå funnet ut at dette ikke går lenger, livskvaliteten er på eksistens nivå og jeg ødelegger også for familien i og med at jeg ikke deltar på noe lenger, men sitter hjemme.

Men hvis jeg går for xanor, hva med valium. . min venn gjennom så mange år. Går det greit å bare kutte den ut når man går over

på xanor eller må de nedtrappes? Og blir jeg kvitt alle angster også den somatiske ved bruk av xanor?? Tror mye av svimmelheten skyldes sepnninger.-- er xanor som valium muskel avslappende??

Liker ikke den korte halveringstiden, men tilbudet fra psykiater gjelder depot tabletter? -- blir det likesom lenger halveringstid da. Føler en trygghet med valium sånn sett.---da jeg er livredd abstinenser. Hadde nok av dem på cipralex.

Noen som har erfaring. Tror jeg må gjøre noe for å få opp livskvaliteten igjen-- ikke minst med tanke på familien.

Hva tror NHD om overgang til xanor-- kutte valium...må de seponerers og er det en sjanse for at xanor tar vekk mine psykosomatiske plager som nok skyldes spenninger og angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker og zyrpexa 2,5 mg mot angst, som jeg håper å kunne kutte ut hvis jeg går over på xanor depot. Har lagt på meg nok nå og også fått forhøyet blodsukker. Sånn som det er nå er jeg avhengig av å ta dem om kvelden både for angst, depresjon og søvn :Men de gir og en kraftig hangover og krever masse søvn.

Så jeg skulle så gjerne blitt kvitt dem. Og xanor kan være utveien?? men som sagt vil gjerne høre fra noen som har erfaring med xanor, om det tar vekk all angst eller hvordan de virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker og zyrpexa 2,5 mg mot angst, som jeg håper å kunne kutte ut hvis jeg går over på xanor depot. Har lagt på meg nok nå og også fått forhøyet blodsukker. Sånn som det er nå er jeg avhengig av å ta dem om kvelden både for angst, depresjon og søvn :Men de gir og en kraftig hangover og krever masse søvn.

Så jeg skulle så gjerne blitt kvitt dem. Og xanor kan være utveien?? men som sagt vil gjerne høre fra noen som har erfaring med xanor, om det tar vekk all angst eller hvordan de virker.

Har brukt Xanor 2 mg mot angst som praparatet fjerner ganske så effektivt. Er nå på andre året på Xanor. Har også slitt med soial angst, og her er Xanor et uovertruffent middel, når jeg har tatt det kan jeg møte personer og gå på kjøpesenter der jeg møter kjente med den største letthet. Har også prøvd å egenseponere Xanor for en stund grunnet det jeg har hørt om dets store vanedannelsepotensiale. Jeg gikk cold turkey et par måneder uten abstinenser, så enten er dette med at preparatet er så vanedannende veldig overderevet, eller så hører jeg til unntaket.

Er ikke meningen å herliggjøre Xanor på noen måte, jeg vet godt at mange har andre erfaringer enn meg, og at praparetet er misbrukt i narkomiljøet. Persolig fungerer det som sagt derimot bra for meg.

Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noe annet men

Har du hørt om angstbehandlingen de har på Modum? Tror det kunne hjulpet deg. 8 uker intensivbehandling tilpasset deg.

Men mens du får behandlingen kan du ikke gå på noe medisiner. Det kan ihvertfall hjelpe deg til å gjenvinne litt av hverdagen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om angstbehandlingen de har på Modum? Tror det kunne hjulpet deg. 8 uker intensivbehandling tilpasset deg.

Men mens du får behandlingen kan du ikke gå på noe medisiner. Det kan ihvertfall hjelpe deg til å gjenvinne litt av hverdagen din.

Det er uaktuelt for meg, på grunn av medisiner. Ser ingen grunn til ikke å bruke dem,resten av tida, det er det mange som må på grunn av ulike plager, både av psykisk og fyskisk art. Mange må jo og instille seg på å bruke ssri resten av livet og, har nhd gjentatt her flere ganger--- mange flere enn de som liker tanken sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Xanor 2 mg mot angst som praparatet fjerner ganske så effektivt. Er nå på andre året på Xanor. Har også slitt med soial angst, og her er Xanor et uovertruffent middel, når jeg har tatt det kan jeg møte personer og gå på kjøpesenter der jeg møter kjente med den største letthet. Har også prøvd å egenseponere Xanor for en stund grunnet det jeg har hørt om dets store vanedannelsepotensiale. Jeg gikk cold turkey et par måneder uten abstinenser, så enten er dette med at preparatet er så vanedannende veldig overderevet, eller så hører jeg til unntaket.

Er ikke meningen å herliggjøre Xanor på noen måte, jeg vet godt at mange har andre erfaringer enn meg, og at praparetet er misbrukt i narkomiljøet. Persolig fungerer det som sagt derimot bra for meg.

Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

Hei igjen....bruker du xanor depot? og en ting til -- blir du trøtt av dem? Ett eller annet preparat jeg bruker gjør meg trøtt, det kan ikke være valium for det har jeg brukt så lenge, men enten xanor eller zyprexa? Ble forresten veldig trøtt da jeg etter et halvt år på disse tre også begynte med aurorix--- aurorix i seg selv gir jo ikke tretthet--- forrige gang jeg brukte dem fikk jeg ikke sove, men da jeg begynte med dem for to og et halvt år siden oppå alt det andre så ble jeg plagsomt trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen....bruker du xanor depot? og en ting til -- blir du trøtt av dem? Ett eller annet preparat jeg bruker gjør meg trøtt, det kan ikke være valium for det har jeg brukt så lenge, men enten xanor eller zyprexa? Ble forresten veldig trøtt da jeg etter et halvt år på disse tre også begynte med aurorix--- aurorix i seg selv gir jo ikke tretthet--- forrige gang jeg brukte dem fikk jeg ikke sove, men da jeg begynte med dem for to og et halvt år siden oppå alt det andre så ble jeg plagsomt trett.

Bruker Xanor tabletter. Blir ikke trøtt av dem, ble kun litt slapp noen timer etter inntak den første uken. Synes tabletter fungerer bra og tar 1 mg morgen og 1 mg på ettermiddag, slik har jeg dekning hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Xanor tabletter. Blir ikke trøtt av dem, ble kun litt slapp noen timer etter inntak den første uken. Synes tabletter fungerer bra og tar 1 mg morgen og 1 mg på ettermiddag, slik har jeg dekning hele dagen.

Det var det jeg lurte på siden de kun har 12 timers halveringstid, må de da taes veldig regelmessig??? Jeg er noen ganger oppe ved sju tiden, og andre ganger klokka 11--helger/ferier?? Hvordan vil det da slå ut. Får jeg abstienser ? Det vil da gå over 12 timer?? Er vandt til å bruke valium som taes etter behov... på grunn av veldig lang halveringstid går jo det greit liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xanor depot

Det var det jeg lurte på siden de kun har 12 timers halveringstid, må de da taes veldig regelmessig??? Jeg er noen ganger oppe ved sju tiden, og andre ganger klokka 11--helger/ferier?? Hvordan vil det da slå ut. Får jeg abstienser ? Det vil da gå over 12 timer?? Er vandt til å bruke valium som taes etter behov... på grunn av veldig lang halveringstid går jo det greit liksom??

xanor finne i depot eller vanlig tablettform, så da kan du velge depot varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...