Gå til innhold

Har du tatt vaksine?


Gjest vaksine-trine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vaksinert

Jeg har tatt den. Ifølge min jordmor har 98% av "hennes gravide" tatt vaksinen.

De er hvertfall veldig for at gravide skal ta den, og et av argumentene deres er at barnet også er vaksinert,

Jeg har vært skeptisk hele tiden, men jeg har ikke noen kunnskap e.l til å argumentere mot helsepersonell som sier at jeg bør ta den. Jeg valgte å stole på at de vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den. Tok den da jeg var i uke 32.

Tatt den jeg også. :0) Ingen bivirkninger så langt. Alltid litt vanskelig å avgjøre om man skal ta slikt eller ikke, men siden helsemyndighetene mener gravide bør ta den, så lot jeg de ta valget for meg! Alle gravide i 2 og 3 trimester jeg kjenner har tatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg har tatt den. Ifølge min jordmor har 98% av "hennes gravide" tatt vaksinen.

De er hvertfall veldig for at gravide skal ta den, og et av argumentene deres er at barnet også er vaksinert,

Jeg har vært skeptisk hele tiden, men jeg har ikke noen kunnskap e.l til å argumentere mot helsepersonell som sier at jeg bør ta den. Jeg valgte å stole på at de vet hva de snakker om.

'' De er hvertfall veldig for at gravide skal ta den, og et av argumentene deres er at barnet også er vaksinert,''

Det har jeg også lest, og det stusser jeg på. Det blir jo frarådd at babyer under 6 mnd skal ta vakdinen, hvorfor skal det da være trygt for de som er enda mindre, de ufødte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym så lenge

Usikker. Skulle egentlig rekke å vaksinere meg før jeg ble gravid, men selvfølgelig, 2 uker før tilbudet blir klart tester jeg positivt :P

Grunnen til at jeg er usikker er denne:

http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/H-832-en6.pdf

"In neonates, the reflex development was unimpaired,

but among offspring from dams treated with AS03 13 offspring from 7 litters did not show the air

righting reflect before day 21 of age and this effect may be related to treatment"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke tatt den. Delvis fordi en tredjedel av dem rundt meg lå syke da jeg endelig hadde muligheten til å ta den og jeg da uansett kunne bli smittet før den rakk å virke (jeg ble ikke syk), og delvis fordi firmaet bak vaksinen har fraskrevet seg ansvaret. Jeg vurderer å ta den senere hvis. Man er ifølge legen min ikke reelt i risikogruppen som gravid før helt mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...