Gå til innhold

å være pårørende til en drapsmann/overgriper

Gjest pedagogstudent
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest pedagogstudent

Er det gjort noe forskning på hvordan det er å være i denne pårørendegruppen?

Hvis man mister et barn, eller opplever at barnet blir utsatt for overgrep så vil man få mye sympati fra folk. Når man mister et familiemedlem så vil jo folk flest kondolere, kanskje får man blomster på døra.

Men når din sønn/datter begår drap eller overgrep hvordan forholder omgivelsene seg til det? Og hvordan forholder helsevesenet seg til denne gruppen? hvordan hadde det vært for meg om jeg fikk vite at min far begikk overgrep mot smågutter i nabolaget?

synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carwing

Den størte forskjellen må jo bli mellom hvordan det er å vite at faren sin driver med pedovirksomhet og hvordan det er for helsepersonell å jobbe med pedofile. Helsepersonell er profesjonelle og har det som jobb. For familie kan man ikke legge det fra seg når man går fra jobb mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymos

Jeg fikk vite at min onkel som kjører drosje har antastet en venninne av meg da han var på jobb. Synes dette var ikke annet enn ekkelt og jeg vil aldri greie å forholde meg til han igjen. Har også fått en hemmelighet som jeg skjuler for søskenbarna mine og tanten min. Alt for familiefreden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pedagogstudenten

Veldig interessant tema, som definitivt ikke er utstudert. Legger ved link til en artikkel i dagbladet, der du finner noen linker i høyre marg, men dette burde du definitivt skrive om i løpet av studieforløpet ditt.

http://www.dagbladet.no/2009/05/15/magasinet/pedofili/overgrep/familie/kriminalitet/6238058/

Tusen takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pedagogstudent

mange er jo pårørende til en overgriper/drapsmann fordi de er offeret hans/hennes også da...

Her tenkte jeg på de som kun er pårørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...