Gå til innhold

Slått av kjæresten


Gjest Trenger hjelp, kjærsten min slår meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger hjelp, kjærsten min slår meg!

Hei. Jeg og kjærsten min passer veldig godt sammen og har det veldig fint sammen, med lite krangling osv til vanlig. Men når vi krangler hender det at han bruker vold. Det har skjedd flere ganger, og jeg ønsker virkelig at dette skal stoppe. Jeg har prøvd å snakke med han om det, og det virker ikke som om han angrer engang. Han har aldri sagt unskyld. Han kan sparke meg til jeg ligger nede, og da forsetter han og sparke alt han har på meg, han slår meg,har kvelt meg en gang osv. HVA synes du jeg skal gjøre? Jeg vil ikke at det skal bli slutt, men han har ikke akkurat respekt for meg når han gjør sånt. Det vondeste med det hele er at en jeg er så glad i gjør sånt mot meg. Han synes jeg er patetisk og en drittkjærring som han pleier å kalle meg når jeg gråter, etter at han har skada meg. Siste gangen var i går, og jeg er redd for hva som kan skje hvis han en dag blir skikkelig sint. Han har sagt at han kunne drept meg. Håper på svar. Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er svært sjelden at det finnes bare en fornuftig løsning, men dette er dessverre en av de tilfellene.

Du må gå ut av forholdet umiddelbart. Han vil aldri slutte å slå deg i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste riktige er å gjøre det slutt!

Du skal ihvertfall ikke ta på deg rollen med å gjøre ham til et bedre menneske. Han er ikke den eneste rette for deg, selv om du kanskje føler det slik nå. Du finner helt sikkert noen andre som passer bedre for deg. En som virkelig setter pris på deg og som ikke slår når dere krangler.

Du fortjener bedre enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Du vet selv svaret på det her.

Du kan ikke endre han.

Han kommer ikke til å slutte å slå.

Ja, jeg vet litt om det der. Jeg var kjærest med en voldelig mann selv. Han ba om unnskyldning og gråt og sverget at han aldri skulle slå igjen. Men selvsagt gjorde han det. Jeg var kjempe-forelsket i han- men valgte forlate han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest deprimert58

Dette tror jeg du selv vet svaret på, selv om det ikke er et svar du liker. Du må avslutte forholdet og komme deg bort.

Valget er ganske enkelt.Vil du bli drept eller rømme?

Han elsker deg ikke,han har psykopatiske trekk og vil ikke gi seg før du er død.

Dette er ikke kjærlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''... Men når vi krangler hender det at han bruker vold. Det har skjedd flere ganger, og jeg ønsker virkelig at dette skal stoppe...''

Med andre ord må du få en slutt på det om han ikke gjør det.

''Jeg har prøvd å snakke med han om det, og det virker ikke som om han angrer engang. Han har aldri sagt unskyld.''

ALARM!!! Han vil ikke en gang innrømme at han har gjort noe galt.

''Han kan sparke meg til jeg ligger nede, og da forsetter han og sparke alt han har på meg, han slår meg,har kvelt meg en gang osv.''

Han er med andre ord livsfarlig.

''HVA synes du jeg skal gjøre? Jeg vil ikke at det skal bli slutt, men han har ikke akkurat respekt for meg når han gjør sånt.''

Du har altså erfart at det er ingen ting du kan gjøre eller si for å få ham til å slutte å slå. Da må du velge om du vil være i et forhold som kan ende med at du blir drept, eller om du vil tåle smerten ved et brudd.

Det finnes ingen mellomting her.

Velger du å bli hos ham, velger du også å leve med en person som du vet kommer til å misshandle deg og i verste fall drepe deg. Om du ikke vil leve med vold, nedverdigelse, trusler og i mulig livsfare må du velge ham bort.

Voldsuøvelse er en del av din kjærestes personlighet. Han leveres ikke i en ikkevoldelig utgave.

Slikt er selvfølgelig fryktelig vondt og det er ikke rart om du ønsketenker at det er mulig å forsette i dette forholdet uten å bli utsatt for vold og livsfare. Det vet du vel egentlig er klin umulig?

Kom deg langt vekk jo før jo heller.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har det fint sammen?! Har du lest innlegget ditt selv??? Hva ville du svart en annen som skrev det du har skrevet her?

Kom deg unna før dere får barn sammen! Da sitter du i en helvetes knipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og jeg er redd for hva som kan skje hvis han en dag blir skikkelig sint.''

er nesten det skumleste du skriver.... De andre voldsepisodene har altså skjedd når han bare var litt sint?

Som alle de andre her skriver - KOM DEG VEKK - og det NÅ! Og når du er kommet deg vekk, gå aldri med på å treffe han alene, noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres på ingen måte ut som dere har det veldig fint og passer godt sammen. Ingen passer sammen med en sånn type. Du er nødt til å ta volden med i betraktning når du gjør opp status.

Dere har ikke barn og er antakelig relativt unge, og allikevel bruker han vold mot deg som konfliktløsningsmetode. Kom deg vekk før dere sitter med gjeld, småbarn og tidspress i dagliglivet sammen. Hvordan tror du han vil takle de problemene man må løse omtrent hver dag i en småbarnsfamilie?

Det finnes skikkelige menn der ute. Du har fortjent bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre deg, her er det bare en ting å gjøre; KOM DEG VEKK I TIDE!!! Han her blir aldri bedre, så hvis du vil være sammen med ham må du også se for deg et liv i usikkerhet og med vold. Ønsker du ikke å leve sånn så må du komme deg unna. Ikke vent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...