Gå til innhold

Hva skjer med meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt så SINNSYKT husredd!!

Jeg har alltid vært bittelitt redd for mørke og en smule engstelig særlig i gamle hus. Men aldri verre enn at jeg bare merka det i bakhodet en plass, og ingenting mer enn det.. Bare innenhus altså(når det er mørkt ute altså, og såklart inne), mørke utendørs har jeg aldri brydd meg om..

Nå er jeg imidlertid blitt HELT hysterisk for å være alene hjemme om kvelden. Det er såvidt jeg tør å bevege meg rundt omkring inne, særlig om et rom er lukket og mørkt. Skjer det noe uvanlig(at jeg hører en ukjent lyd, eller noe sånt) blir jeg helt stiv og kjemperedd..

Dette er rett og slett ekkelt! Jeg aner ikke hva jeg redd for, jeg er bare LIVREDD hjemme om kvelden..! Selv om jeg har to hunder som aldri viser tegn til frykt eller noe at det er noe i huset det er grunn til å være redd.. Men likevel gruer jeg meg for å bevege meg hjemme...

Om dagen kan jeg le av meg sjøl og skjønner ikke hva i all verden jeg vaser sånn for kveldstid.. Men straks mørket senker seg og

Jeg er nå 27 år, og hvis jeg skal leve på denne måten i 70 år til, da kommer ikke mine nerver til å holde lenge... Kjæresten kjører lastebil og er borte fem dager i strekk annenhver uke. Men når han er hjemme er jeg ikke noe som helst redd.. Det har ikke vart mer enn ca sistre halvåret, maks..

Jeg har rett og slett ANGST for å være alene hjemme, hvorfor..?!?

Gjest tror på spøkelser
Skrevet

Gjelder dette alle hus? Jeg ble også skikklig husredd da jeg bodde i et svært livlig hus et år. Masse uforklarlige lyder på kveldene og om natten. Men da jeg flyttet til et nytt hus gikk dette over med en gang.

Skrevet

Gjelder dette alle hus? Jeg ble også skikklig husredd da jeg bodde i et svært livlig hus et år. Masse uforklarlige lyder på kveldene og om natten. Men da jeg flyttet til et nytt hus gikk dette over med en gang.

Jeg var i grunnen ikke så ille før nå når vi flytta. Men så var jeg heller ikke særlig mye alene tidligere..

Det er jo ikke noe livlig hus det her heller, er jo derfor jeg syns det er så rart at jeg er så redd..

Skrevet

Bor dere på landet - hvor det er mørkt ute - eller i en lys gate..? Om dere bor litt sånn skummelt (gammelt hus på øde sted), burde dere kanskje flytte?

Skrevet

Bor dere på landet - hvor det er mørkt ute - eller i en lys gate..? Om dere bor litt sånn skummelt (gammelt hus på øde sted), burde dere kanskje flytte?

Nei vi bor i et boligstrøk med hus på alle kanter..

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Klarer du avlede og roe deg selv? Feks med musikk, god te og en god bok? Eller TV?

Og kankjse ha radioen lavt på hele døgnet?

Husker da jeg flyttet hjemmefra. Ung og alene i fremmed by. Da gjorde jeg som nevnt over dersom jeg ble husredd. Husredselen forsvant like fort som den kom.

Skrevet

Klarer du avlede og roe deg selv? Feks med musikk, god te og en god bok? Eller TV?

Og kankjse ha radioen lavt på hele døgnet?

Husker da jeg flyttet hjemmefra. Ung og alene i fremmed by. Da gjorde jeg som nevnt over dersom jeg ble husredd. Husredselen forsvant like fort som den kom.

Ja, dette har jeg stort sett klart, å roe nervene litt om jeg fokuserer på andre ting, eller har andre ting å tenke på..

Dette bør jeg kanskje teste neste gang jeg er alene her..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt unyttig å spørre hvorfor en har angst. Det viktige er at en gjør noe med det.

I mellomtiden er det ok å huske på at det kun er ubehagelig og ikke farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...