Gå til innhold

Nytt og bedre liv - selvskryt


Orio

Anbefalte innlegg

Da er jeg snart ferdig med min andre to-ukers periode i prosjekt "et nytt og bedre liv". Og det har faktisk gått bra, jeg har klart å leve opp til de målsettingene jeg har satt meg. Det har ikke vært så veldig ambisiøse mål, men jeg satte kravene såpass høyt at det krevde en viss innsats å innfri dem. Samtidig har jeg ikke satt dem for høyt, for meg blir det en måte å sabotere meg selv på. Hvorfor skal jeg anstrenge meg for å leve opp til kravene på onsdag når jeg vet at jeg ikke kommer til å klare det resten av uka? I stedet for å se på hvordan jeg ideelt sett burde leve har jeg tatt utgangspunkt i hvordan jeg lever, og skjerpet inn litt.

Hvis jeg holder ut resten av dagen har jeg klart meg i fire uker. Ros og oppmuntring tas imot med stor takk.

;- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!

Så fint at du satte deg realistiske mål- og så flott at du klarte innfri målene dine disse to ukene.

Jeg må bare påpeke at det faktisk er fire uker, to perioder på to uker hver. Meget viktig, må skjønne. ;- )

Gir meg selv en belønning etter to uker (blomster forrige gang, vet ikke helt hva det blir nå), og tar en ny vurdering av målsetting etter to uker. Hvor vanskelig har det vært å innfri de kravene jeg har stilt til meg selv? Har jeg litt å gå på så jeg kan heve kravene for neste periode?

Det vanskeligste har faktisk vært å sette realistiske krav, det er veldig lett å ta utgangspunkt i at livet bare har gode dager å by på, og ingen andre utfordringer enn å spise sunt og trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg må bare påpeke at det faktisk er fire uker, to perioder på to uker hver. Meget viktig, må skjønne. ;- )

Gir meg selv en belønning etter to uker (blomster forrige gang, vet ikke helt hva det blir nå), og tar en ny vurdering av målsetting etter to uker. Hvor vanskelig har det vært å innfri de kravene jeg har stilt til meg selv? Har jeg litt å gå på så jeg kan heve kravene for neste periode?

Det vanskeligste har faktisk vært å sette realistiske krav, det er veldig lett å ta utgangspunkt i at livet bare har gode dager å by på, og ingen andre utfordringer enn å spise sunt og trene.

Veldig bra. :-)

Har du begynt å kjenne de positive ringvirkningene av omleggingen på kroppen? Fortell gjerne om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ha all ære for at du er så målbevisst og virkelig tar tak i livet ditt for å gjøre det så bra som mulig!!! Hadde alle hatt denne målbevisstheten, så hadde mange problemer vært unngått...

Stor applaus til deg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det har ikke vært så veldig ambisiøse mål, men jeg satte kravene såpass høyt at det krevde en viss innsats å innfri dem. Samtidig har jeg ikke satt dem for høyt, for meg blir det en måte å sabotere meg selv på.'' Dette kan mange lære av! Kjempebra Orio! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra Orio :-)

Ble så inspirert av det første innlegget ditt, og fikk lyst til å gjøre noe selv :-)

Så i morgen begynner jeg på et lite treningsprogram. Det er ikke store greiene, og mange fridager med bare turgåing. Den turgåinga tar jeg uansett ettersom jeg har hunder, så det er helt overkommelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Bra jobba!

''I stedet for å se på hvordan jeg ideelt sett burde leve har jeg tatt utgangspunkt i hvordan jeg lever, og skjerpet inn litt. ''

Man kan ha både langsiktige og kortsiktige mål, begge deler er viktige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...