Gå til innhold

Kontokluss...


Gjest klusseluss

Anbefalte innlegg

Gjest klusseluss

Har ifb med en nyopprettet låneavtale to ulike kontoer i to forskjellige banker som jeg sjonglerer mellom. Denne gangen kom lønna inn litt seinere enn den pleier og jeg rakk ikke overføre fra den ene kontoen til den andre! Det faste oppdraget, altså den automatiske trekkingen av lånet kunne derfor ikke skje på den datoen det skulle skje. Hva skjer nå? Pengene kom ikke på konto før to dager etter trekkdato, og ser ikke ut til å ha blitt trekt:/ Blir det gebyrer da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betalingen er trolig stoppet, siden det ikke var penger nok på kontoen da den skulle trekkes. Sannsynligvis kan du gå inn i nettbanken din og ordne dette selv, ved å endre betalingsdato på regningen som ligger "på vent" i systemet til den får annen beskjed... sånn er det iallefall i min nettbank.

Det enkleste er jo å ringe banken i morgen og høre, dette ordner seg helt fint. Det beste er kanskje om du har forfallsdato et par-tre dager etter at overføringen av pengene har skjedd, så er du sikker på at det ikke blir noen forsinkelser ved en senere anledning. Hør med banken.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok risikere et gebyr. Men dette er en liten sak. Dersom banken skal trekke et lån så ligger det nok inne et nytt forsøk som blir foretatt et par dager etterpå. Ring banken og fortell. Dette er virkelig ikke en stor sak, og noe banken ikke kommer til å tenke over i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...