Gå til innhold

Kortvarig menstruasjon


Gjest Nordinord2

Anbefalte innlegg

Gjest Nordinord2

Hei, Jeg er en jente på 32 år som i løpet av det siste året har hatt kortvarig menstruasjon. Den kommer regelmessig, i en syklus på ca 28 dager, men den varer kun i ca 2 1/2 - 3 dager. Blødningen er også kraftigst den første dagen. Da jeg var yngre varte menstruasjonen min en god del lengre. I tillegg lukter det noe vondt de dagene jeg har menstruasjon. Jeg har ikke barn og går for tiden heller ikke på p-piller (eller annen hormonell prevensjon). Jeg har nylig vært til gynekologisk undersøkelse hos fastlegen min. Jeg spurte henne om dette var normalt, og hun mente det ikke var noe å bekymre seg for. Men kan dette ha noe med fruktbarheten å gjøre? Bør jeg undersøkes nærmere enn ved en vanlig GU? Kan det være hormonforstyrrelser o.l? Jeg har de siste to årene hatt en veldig hektisk jobb, så jeg vet ikke om dette kan ha påvirket syklusen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress påvirker uten tvil menstruasjonen. Jeg har delvis pga stress havnet i den motsatte situasjonen av deg, jeg blør 16 dager i måneden. Men ingen gynekologer finner noen feil verken fysisk eller på blodprøver. Men er du engstelig er det sikkert greit å få tatt noen tester hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...