Gå til innhold

Oppvåkningslys


Speak

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med høst-/vintermørket. Det samme gjør jentungen. Ho får ikke sove på kvelden, men er død på morran. Jeg sover alt for mye, og er også halvdød neste morgen. (Når det er lysere har jeg ikke dette problemet)

Jeg har testet Bright-light. Altså et lys du sitter foran. Det funker. Men det er rett og slett litt kjedelig å sitte foran dette 1 time hver dag. (Bare 5 dager i strekk, men allikevel)

Så derfor tenkte jeg at jeg kanskje skulle teste et slik oppvåkningslys. Er det noen som har noen erfaringer å komme med her? Fungerer det, eller er det bare noe tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har fra et teoretisk synspunkt stor tro på oppvåkningslys og har faktisk tenkt å kjøpe et selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra et teoretisk synspunkt stor tro på oppvåkningslys og har faktisk tenkt å kjøpe et selv.

Takk for svar. Da kan vi kanskje ta en fellestest:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har både bright light og oppvåkningslampe (en forferdelig stygg og raklete en fra Philips http://www.consumer.philips.com/c/lydsystemer/hf3451_01/prd/no/).

Jeg er godt forbnøyd med oppvåkningslampen, for meg er det lettere å våkne med den. Men den har ikke samme lysstyrke som bright light, dvs at det er ikke terapeutisk styrke på lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både bright light og oppvåkningslampe (en forferdelig stygg og raklete en fra Philips http://www.consumer.philips.com/c/lydsystemer/hf3451_01/prd/no/).

Jeg er godt forbnøyd med oppvåkningslampen, for meg er det lettere å våkne med den. Men den har ikke samme lysstyrke som bright light, dvs at det er ikke terapeutisk styrke på lyset.

Linken din funker vel ikke?

Vi har også en lys-vekkerklokkegså, som også kan kvitre som en morgenfugl :-) http://www.dingz.no/499936/test-philips-wake-up-light

Ikke vakker, akkurat, men helt ok på soverommet, synes jeg.

Nå fikk jeg påminnelse om at den må plukkes frem fra loftet, bruker den ikke om sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din funker vel ikke?

Vi har også en lys-vekkerklokkegså, som også kan kvitre som en morgenfugl :-) http://www.dingz.no/499936/test-philips-wake-up-light

Ikke vakker, akkurat, men helt ok på soverommet, synes jeg.

Nå fikk jeg påminnelse om at den må plukkes frem fra loftet, bruker den ikke om sommeren :-)

Nei, linken virker ikke. Men jeg har samme lampe som du har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både bright light og oppvåkningslampe (en forferdelig stygg og raklete en fra Philips http://www.consumer.philips.com/c/lydsystemer/hf3451_01/prd/no/).

Jeg er godt forbnøyd med oppvåkningslampen, for meg er det lettere å våkne med den. Men den har ikke samme lysstyrke som bright light, dvs at det er ikke terapeutisk styrke på lyset.

Altså er det ikke slik enten/eller. Vi har Bright-light på jobben. Så den kan jeg bruke der. (Bare jeg som bruker den, så det er ikke akkurat rift om den....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en i mange år, så mange at den begynner å bli slitt, så jeg tror jeg skal ønske meg en ny til jul. Den er nemlig helt super. (Det er ikke lyset som er problemet på min nå, men radioen,)

Men som du allerede har fått svar om, den erstatter ikke terapilys. Det er mye svakere lys i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lysoglys

Jeg har hatt en i mange år, så mange at den begynner å bli slitt, så jeg tror jeg skal ønske meg en ny til jul. Den er nemlig helt super. (Det er ikke lyset som er problemet på min nå, men radioen,)

Men som du allerede har fått svar om, den erstatter ikke terapilys. Det er mye svakere lys i denne.

Jo, det finnes!!!

Jeg har en lampe som er BÅDE oppvåkingslys og terapilys - genialt!

(Husker ikke hva den heter i farta, men kan sjekke det om noen er interessert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det finnes!!!

Jeg har en lampe som er BÅDE oppvåkingslys og terapilys - genialt!

(Husker ikke hva den heter i farta, men kan sjekke det om noen er interessert)

Ja, sjekk gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal få oss et sånt lys sammen vi og ;)

Jeg blir alltid så imponert over deg MP, du har alltid så gode og gjennomtenkte svar og gode ideer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid så imponert over deg MP, du har alltid så gode og gjennomtenkte svar og gode ideer:-)

Dette var vel en av mine bedre idéer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...