Gå til innhold

Bør han fortsette på Tamiflu?


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Når er influensaviruset ute av kroppen?

Nå har han gått på Tamiflu i 13 dager. Det skulle ha vært 15 dager, men de første 2 tablettene ga jeg bort til søstra. 8 av dagene er forebyggende.

De siste dagene, har han blitt slimete. Vondt i øret, nedsatt hørsel. Det kommer slim fra kanalen som går fra øret inn til munnen og han henger over vasken og hoster ut slim. Han er hes og hoster litt også ellers, men ingen lungeproblemer forløpig.

Ingen tung pust. Allmenntilstanden er god. Ingen feber. Likevel veldig sannsynlig at det er svineinfluensa, da "alle" har det her nå. Det er 7 dager siden han ble syk med oppkast og diare.

Etter et par dager, kom slimet.

Er 13 dager nok? Er faren over? Eller kan det fortsatt utvikle seg til lungebetennelse, slik at han bør ha Tamiflu enda lenger?

Han er i risikogruppa.

Jeg skal ringe legen hans, men er det noen her som vet når faren bør være over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke har jeg noe svar til deg... Bare litt medfølelse - det er så pyton når ungene er syke og man frykter for at de skal bli skikkelig dårlige... Ah - jeg fikk litt angstklump i magen bare av å lese dette... Jeg har hatt mine tørner med ungene jeg også, så den klumpen i magen ligger der klar til "bruk" ;-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ikke har jeg noe svar til deg... Bare litt medfølelse - det er så pyton når ungene er syke og man frykter for at de skal bli skikkelig dårlige... Ah - jeg fikk litt angstklump i magen bare av å lese dette... Jeg har hatt mine tørner med ungene jeg også, så den klumpen i magen ligger der klar til "bruk" ;-)

Lykke til!

Takk for medfølelsen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ikke har jeg noe svar til deg... Bare litt medfølelse - det er så pyton når ungene er syke og man frykter for at de skal bli skikkelig dårlige... Ah - jeg fikk litt angstklump i magen bare av å lese dette... Jeg har hatt mine tørner med ungene jeg også, så den klumpen i magen ligger der klar til "bruk" ;-)

Lykke til!

''Ah - jeg fikk litt angstklump i magen bare av å lese dette''

Det er ingen grunn til det lenger. Det går helt fint. Formen er bra. I dag sprakk tromhinnen og nå kommer slimet ut øret i steden. Bedre det enn at det kommer ut i munnen. Det var bare derfor han hostet ut slim. Kom ikke fra lungene. Men dette er vi vant til og kjenner vi fra tidligere, så det er ikke annet å gjøre enn bare å vente på at det går over:-)

Jeg brøy meg ikke om å ringe legen i dag. Er sikker på at det er over nå og at det bare fremover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ah - jeg fikk litt angstklump i magen bare av å lese dette''

Det er ingen grunn til det lenger. Det går helt fint. Formen er bra. I dag sprakk tromhinnen og nå kommer slimet ut øret i steden. Bedre det enn at det kommer ut i munnen. Det var bare derfor han hostet ut slim. Kom ikke fra lungene. Men dette er vi vant til og kjenner vi fra tidligere, så det er ikke annet å gjøre enn bare å vente på at det går over:-)

Jeg brøy meg ikke om å ringe legen i dag. Er sikker på at det er over nå og at det bare fremover:-)

Godt å høre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...