Gå til innhold

Veien fører deg der fokuset er.


Gjest Maniana

Anbefalte innlegg

Ser psykiatrien at det hjelper å ha fokus på positive ting?

Er det psykiatri at man trekker til seg det man fokuserer på?

Hvis man fokuserer mye på sykdom og elendighet,får man mer av det. Hvis man fokuserer på en sunn og frisk kropp,og positive opplevelse får man mer av det. Det er det vel ikke noe "overnaturlig" med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nei til selvdyrkning

Jeg synes det er litt småkvalmt med folk som hele tiden har så fokus på sunn og frisk kropp hele tiden. Det blir en slags egodyrking med det som jeg ikke liker. Selvsagt viktig å ta vare på seg selv og sin egen kropp men ikke så mye at man bare har det som fokus. Jeg tror heller en får mer glede av å bry seg litt mer om andre, tenke på hvordan en kan glede andre osv. Få vekk all misunnelse i en og godta at andre er bedre enn en selv. Samtidig prøve å ha et avslappende og fornuftig forhold til mat og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt småkvalmt med folk som hele tiden har så fokus på sunn og frisk kropp hele tiden. Det blir en slags egodyrking med det som jeg ikke liker. Selvsagt viktig å ta vare på seg selv og sin egen kropp men ikke så mye at man bare har det som fokus. Jeg tror heller en får mer glede av å bry seg litt mer om andre, tenke på hvordan en kan glede andre osv. Få vekk all misunnelse i en og godta at andre er bedre enn en selv. Samtidig prøve å ha et avslappende og fornuftig forhold til mat og helse.

''Jeg tror heller en får mer glede av å bry seg litt mer om andre, tenke på hvordan en kan glede andre osv''

Kjære vene,jeg har da ikke gjort ant enn akkurat det...hele livet. Har innsett at for å kunne ta vare på andre,må man kunne ta vare på seg selv først. Ellers blir alt et "offer",og det gir da vel ingen glede?

Liker mottoet "Den beste gaven du kan ha,det er å gjøre andre glad",men en skal jo være glad selv også,og frisk?

Å sette seg selv til side,det er å være selvdestruktiv...mener jeg,snakker av erfaring. Man skal ta vare på andre og seg selv,tror det begynner hos en selv faktisk. Tror alt begynner med en selv,man er vel ikke egoistisk selv om man tar vare på seg selv?

Ja til selvutvikling! Og ja til å skape et godt liv for seg selv,og sine omgivelser. Det man gjør her i livet har ringvirkninger,det være seg positive eller negative ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nei til selvdyrkning

''Jeg tror heller en får mer glede av å bry seg litt mer om andre, tenke på hvordan en kan glede andre osv''

Kjære vene,jeg har da ikke gjort ant enn akkurat det...hele livet. Har innsett at for å kunne ta vare på andre,må man kunne ta vare på seg selv først. Ellers blir alt et "offer",og det gir da vel ingen glede?

Liker mottoet "Den beste gaven du kan ha,det er å gjøre andre glad",men en skal jo være glad selv også,og frisk?

Å sette seg selv til side,det er å være selvdestruktiv...mener jeg,snakker av erfaring. Man skal ta vare på andre og seg selv,tror det begynner hos en selv faktisk. Tror alt begynner med en selv,man er vel ikke egoistisk selv om man tar vare på seg selv?

Ja til selvutvikling! Og ja til å skape et godt liv for seg selv,og sine omgivelser. Det man gjør her i livet har ringvirkninger,det være seg positive eller negative ting.

Hvordan kunne jeg vite det da? Er ikke noe tankeleser. Men om du har ofret deg så mye at du får sykdomsfokusering p.g.a det så er det jo ganske så merkelig. Fint at du tenker på sunnehet og helse så lenge det ikke tar fullstendig overhånd. Det ser man desverre alt for mye av i dag. Synes jeg treffer helsefanatikere over alt for tiden og det synes jeg blir ganske så egosentrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne jeg vite det da? Er ikke noe tankeleser. Men om du har ofret deg så mye at du får sykdomsfokusering p.g.a det så er det jo ganske så merkelig. Fint at du tenker på sunnehet og helse så lenge det ikke tar fullstendig overhånd. Det ser man desverre alt for mye av i dag. Synes jeg treffer helsefanatikere over alt for tiden og det synes jeg blir ganske så egosentrisk.

Vel,jeg er ingen helsefanatiker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ser psykiatrien at det hjelper å ha fokus på positive ting?"

Det ville jeg tro, for det er jo en kjent sak for de fleste skulle jeg tro.

"Er det psykiatri at man trekker til seg det man fokuserer på?"

Det spørsmålet forstår jeg ikke helt. Men hvis du mener at noe kommer til deg, hvis du fokuserer på deg, så ser jeg ikke noen logisk sammenheng i det. Men derimot, hvis du fokuserer på noe , så kommer du heller dit , eller du blir i det du fokuserer på, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Jeg mente "hvis du fokuserer på det", altså det som er utenfor deg. Det du fokuserer på, blir du en del av, ikke andre, i hvertsfall ikke i første omgang. Litt komplisert kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...