Gå til innhold

depresjon

Gjest stian 22år
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest stian 22år

i det siste 3 ukene så har jeg slitt veldig me depresjon jeg var på en lege side å prøve å lese meg fram til va jeg skulle jør.men eneste jeg kunne finne va symptomer så jeg kunne samenlige med Slapphet..Tretthet. Manglende initiativ. Manglende appetitt. Vekttap. Liten lyst på sex. Redusert selvtillit. å klare å gå på jobb noe som jeg vanligt vis elsker..men i det siste har det blitt verre å verre ¨å jobbe..her idag prøvde jeg og snakke med ei vennine om dette ,men jeg klarte ikke å få det ut ,og det brøyt ut og jeg sprang og gjømte meg under borde og snakket med meg selv at jeg måtte jømme meg får da går alt bra.får å forklara det enkelt..jeg føler og at jeg må slutte jobben .men andre "siden" vill ikke ..så jeg vil ikke at det skal bli verre men bedre så jeg lurer på om du kunne ha gid meg noe råd om va jeg skal jør....håper du fårstår det jeg har skreve..takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

smågleder

Be om time hos fastlegen din. forklar han/henne om tankene dine og handlingene dine. Og om det ev er gitte grunner til at du føler deg deprimert, eller om det er noe som har komt gradvis.

En viktig støttespiller når man er deprimert er venner. Prøv å finn noen blandt vennene dine som du stoler på og prat og forklar... ofte letter det å bare få satt ord på tanker til venner.

Viktig at du presser deg selv litt til å gå ut,gjør ting du vanligvis gjorde, slik at du ikke bare isolerer deg.Isolasjon kan lett bli en veldig vond spiral å komme seg ut av.

Prøv å gå litt på jobb om du greier. Har du en sjef du kan prate med dette om? Det kan jo føre til at han/hun har økt forståelse for at du ikke er helt på topp for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...