Gå til innhold

Islamsk supperåd: Svineinfluensa-syke mobbet


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Myndighetene har forlengst begynt å kalle den for h1n1.

Ellers synes jeg mobberne fortjener tyn, og ikke først og fremst Muslimsk råd. Helt utrolig at dette blir en mobbesak. Jeg har også hørt at enkelte muslimer ikke en gang spiser marsipangris pga dyrets fasong, så enkelte strekker svinekjøttforbudet litt for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene har forlengst begynt å kalle den for h1n1.

Ellers synes jeg mobberne fortjener tyn, og ikke først og fremst Muslimsk råd. Helt utrolig at dette blir en mobbesak. Jeg har også hørt at enkelte muslimer ikke en gang spiser marsipangris pga dyrets fasong, så enkelte strekker svinekjøttforbudet litt for langt.

Åh, marsipangris.....

*fysen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene har forlengst begynt å kalle den for h1n1.

Ellers synes jeg mobberne fortjener tyn, og ikke først og fremst Muslimsk råd. Helt utrolig at dette blir en mobbesak. Jeg har også hørt at enkelte muslimer ikke en gang spiser marsipangris pga dyrets fasong, så enkelte strekker svinekjøttforbudet litt for langt.

Tjo,- men på en måte kan jeg vel forstå det - hvis man først aksepterer at det med svinekjøttforbud sitter dypt i den muslimske tro, så er det jo ikke så rart at de ikke vil spise noe som symboliserer det de oppfatter som styggedom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo,- men på en måte kan jeg vel forstå det - hvis man først aksepterer at det med svinekjøttforbud sitter dypt i den muslimske tro, så er det jo ikke så rart at de ikke vil spise noe som symboliserer det de oppfatter som styggedom...

Nei, jeg forstår det ikke i det hele tatt. Forbudet mot svinekjøtt skyldes trikinene i kjøttet. Uansett gjelder forbudet å spise _kjøtt fra svin_. det er ikke noe generelt forbud mot griser som sådan.

Vi spiser jo ikke hundekjøtt, selv om dette ikke har religiøse årsaker, men vi ville ikke betenkt oss mot å spise f eks en sjokoladebit som er formet som en hund, ville vi vel?

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Myndighetene har forlengst begynt å kalle den for h1n1.

Ellers synes jeg mobberne fortjener tyn, og ikke først og fremst Muslimsk råd. Helt utrolig at dette blir en mobbesak. Jeg har også hørt at enkelte muslimer ikke en gang spiser marsipangris pga dyrets fasong, så enkelte strekker svinekjøttforbudet litt for langt.

''Jeg har også hørt at enkelte muslimer ikke en gang spiser marsipangris pga dyrets fasong, så enkelte strekker svinekjøttforbudet litt for langt.''

Det er da ingenting - på et av landets sykehus hadde de hengt opp bilder på barneavdelingen for å gjøre det litt hyggeligere og ett av bildene var av en gris... Du kan vel tenke deg reaksjonen? Flere muslimer ville ha bildet (mulig det var flere bilder) fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har også hørt at enkelte muslimer ikke en gang spiser marsipangris pga dyrets fasong, så enkelte strekker svinekjøttforbudet litt for langt.''

Det er da ingenting - på et av landets sykehus hadde de hengt opp bilder på barneavdelingen for å gjøre det litt hyggeligere og ett av bildene var av en gris... Du kan vel tenke deg reaksjonen? Flere muslimer ville ha bildet (mulig det var flere bilder) fjernet.

Huff, jeg synes det er å gå for langt! Skal barnehager fjerne lekegriser fra kassa med plastdyr? Skal de slutte å lese eventyret om de tre små griser? Og hva med Nasse Nøff??

For ikke å snakke om at f eks en lærer kan få på pukkelen fordi han/hun sier til elevene at de ikke må grise på bordet. Det må være religiøst diskriminerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forstår det ikke i det hele tatt. Forbudet mot svinekjøtt skyldes trikinene i kjøttet. Uansett gjelder forbudet å spise _kjøtt fra svin_. det er ikke noe generelt forbud mot griser som sådan.

Vi spiser jo ikke hundekjøtt, selv om dette ikke har religiøse årsaker, men vi ville ikke betenkt oss mot å spise f eks en sjokoladebit som er formet som en hund, ville vi vel?

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=533

De fleste har ikke engang problemer med å spise pepperkakemenn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD! Det går over stokk og stein assa... Makan! Man kaller en spade en spade ikke sant? Ikke lov å si noe lenger nå, tilfelle man "krenker" en muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forstår det ikke i det hele tatt. Forbudet mot svinekjøtt skyldes trikinene i kjøttet. Uansett gjelder forbudet å spise _kjøtt fra svin_. det er ikke noe generelt forbud mot griser som sådan.

Vi spiser jo ikke hundekjøtt, selv om dette ikke har religiøse årsaker, men vi ville ikke betenkt oss mot å spise f eks en sjokoladebit som er formet som en hund, ville vi vel?

http://www.koranen.no/artikkel.php?id=533

Hmmm. Har ingen _sterke_ meninger om dette, så det er sagt ;-)

Ang. argumentet med hundekjøtt - kanskje vi hadde vært litt mer følsomme på det om vi følte at "hele verden" rundt oss argumenterte for å spise det?

Hvis man tenker seg et fanatisk IOGT-medlem - og sjokolader/kaker formet som cognac-flasker? En antirøyker som finner ungen sin lekende med sigarett-tyggiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm. Har ingen _sterke_ meninger om dette, så det er sagt ;-)

Ang. argumentet med hundekjøtt - kanskje vi hadde vært litt mer følsomme på det om vi følte at "hele verden" rundt oss argumenterte for å spise det?

Hvis man tenker seg et fanatisk IOGT-medlem - og sjokolader/kaker formet som cognac-flasker? En antirøyker som finner ungen sin lekende med sigarett-tyggiser?

''En antirøyker som finner ungen sin lekende med sigarett-tyggiser?''

Da jeg var barn, fikk vi kjøpt lakrissigaretter - en lakrisstang med et tynt, spispart papir rundt i sigarettfarger;-) Antar de ble ansett som forbudt etter tobakkskadeloven...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En antirøyker som finner ungen sin lekende med sigarett-tyggiser?''

Da jeg var barn, fikk vi kjøpt lakrissigaretter - en lakrisstang med et tynt, spispart papir rundt i sigarettfarger;-) Antar de ble ansett som forbudt etter tobakkskadeloven...;-)

Ah,- ja kanskje det ikke er tyggis - jeg har nemlig aldri undersøkt dem nærmere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En antirøyker som finner ungen sin lekende med sigarett-tyggiser?''

Da jeg var barn, fikk vi kjøpt lakrissigaretter - en lakrisstang med et tynt, spispart papir rundt i sigarettfarger;-) Antar de ble ansett som forbudt etter tobakkskadeloven...;-)

Ååh, nå minnet du meg på sjokoladesigarettene vi kjøpte for flere år sida. Nam, de var utrolig gode :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...