Gå til innhold

Mensen og lukt


Gjest annihne

Anbefalte innlegg

Hvorfor i himmelens navn skal mensen lukte så ille? jeg kan jo sitte i sofan å kjenne denne stanken som siger opp...æsj...jeg vasker meg og bruker våtservietter,men synes det stinker like jæ.... for det jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nesten ferdig

Det beste er vel å spyle seg ren i dusjen daglig når man har mensen. Vaske med f.eks. Lactacyd i tillegg. Skifte bind hyppig og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har en infeksjon i tillegg? Bakteriell vaginose eller hva det nå heter? Min erfaring er også at bind gjerne lukter mer enn om man bruker tamponger. Vaske seg med vann og evt. intimsåpe (servitter liker jeg ikke) 1-2 ganger om dagen i mensperioden, skifte truse hver dag og skifte bind / tampong ofte er viktig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har en infeksjon i tillegg? Bakteriell vaginose eller hva det nå heter? Min erfaring er også at bind gjerne lukter mer enn om man bruker tamponger. Vaske seg med vann og evt. intimsåpe (servitter liker jeg ikke) 1-2 ganger om dagen i mensperioden, skifte truse hver dag og skifte bind / tampong ofte er viktig da.

''Min erfaring er også at bind gjerne lukter mer enn om man bruker tamponger''

Det er klart, lukten oppstår jo først når væsken kommer i kontakt med luft.

Og helt enig i at det lukter _ikke_ godt. Husker jeg hadde en venninne som luktet sterkt i perioden - det har påvirket meg til "ekstrem renslighet" disse dagene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kanskje er litt mer obs på endringer i egne lukter. Dvs. at vi merker godt når vi selv har mensen, men ikke nødvendigvis at andre har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kanskje er litt mer obs på endringer i egne lukter. Dvs. at vi merker godt når vi selv har mensen, men ikke nødvendigvis at andre har det.

Ikke enig - dvs. jeg har mistanke om at enkelte jeg kjenner tenker slik :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig - dvs. jeg har mistanke om at enkelte jeg kjenner tenker slik :/

Som i at de lukter vondt mener du? Det har jeg aldri merket på noen av de jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...