Gå til innhold

er det JEG eller andre som er paranoid?


Gjest paranoid debattant

Anbefalte innlegg

Gjest paranoid debattant

Jeg er medlem på et nettsted der en ofte blir utsatt for faktiske hersketeknikker om en har en annen mening enn flertallet. Synes det vanker endel paranoide mennesker der ute som har den ene konspirasjonsteorien etter den andre.

Har nhd noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest er det jeg kom på i farta

Ja, dette må definitivt være doktoronline.no som menes her. ;-)

Utrolig at det går an. Men alt går an på nett, heldigvis har jeg ikke like store problemer med å omgåes folk i rl.

Her blir man halshugget om man har en annen oppfatning enn flertallet, ordlegger seg feil, eller ikke får med alle opplysninger når en starter en tråd. Her må man stå til regnskap for den minste lille feil eller avvik, enten det er politiske meninger eller skrivefeil.

Sånt blir jeg bare provosert av. Den virkningen slikt har på meg er at jeg blir en svært lite hyggelig person her inne. Kan jo selvsagt bare logge av for godt, men har ikke klart det til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette må definitivt være doktoronline.no som menes her. ;-)

Utrolig at det går an. Men alt går an på nett, heldigvis har jeg ikke like store problemer med å omgåes folk i rl.

Her blir man halshugget om man har en annen oppfatning enn flertallet, ordlegger seg feil, eller ikke får med alle opplysninger når en starter en tråd. Her må man stå til regnskap for den minste lille feil eller avvik, enten det er politiske meninger eller skrivefeil.

Sånt blir jeg bare provosert av. Den virkningen slikt har på meg er at jeg blir en svært lite hyggelig person her inne. Kan jo selvsagt bare logge av for godt, men har ikke klart det til nå.

Jeg synes din fremstilling av "miljøet" på dol er ensidig. Selv om det du trekker frem kan forekomme, så finnes det også en haug med hyggelige og hjelpsomme mennesker her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shunyata

Ja, dette må definitivt være doktoronline.no som menes her. ;-)

Utrolig at det går an. Men alt går an på nett, heldigvis har jeg ikke like store problemer med å omgåes folk i rl.

Her blir man halshugget om man har en annen oppfatning enn flertallet, ordlegger seg feil, eller ikke får med alle opplysninger når en starter en tråd. Her må man stå til regnskap for den minste lille feil eller avvik, enten det er politiske meninger eller skrivefeil.

Sånt blir jeg bare provosert av. Den virkningen slikt har på meg er at jeg blir en svært lite hyggelig person her inne. Kan jo selvsagt bare logge av for godt, men har ikke klart det til nå.

Kanskje det er mental styrketrening i å bli "halshugget" ?

Til slutt blir en kanskje immun mot angrep utenfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er det jeg kom på i farta

Jeg synes din fremstilling av "miljøet" på dol er ensidig. Selv om det du trekker frem kan forekomme, så finnes det også en haug med hyggelige og hjelpsomme mennesker her inne.

Ja, det er sant. Både jeg selv og de fleste andre er oftest hyggelige. :-)

Men nå var det vel sånn at trådsterter fokuserte på negativ kotyme på et nettsted. Jeg fleipet litt med at det "måtte" være dol, og kom så med alt det negative jeg kom på i farta om dolernes kotyme her inne. Jeg mente ikke at det var sånn _alltid_ og _hele tida_, eller at _alle_ er slik jeg beskrev.

Men der ser du, jeg fikk ikke med meg det i innlegget mitt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant. Både jeg selv og de fleste andre er oftest hyggelige. :-)

Men nå var det vel sånn at trådsterter fokuserte på negativ kotyme på et nettsted. Jeg fleipet litt med at det "måtte" være dol, og kom så med alt det negative jeg kom på i farta om dolernes kotyme her inne. Jeg mente ikke at det var sånn _alltid_ og _hele tida_, eller at _alle_ er slik jeg beskrev.

Men der ser du, jeg fikk ikke med meg det i innlegget mitt. ;-)

Men tror du ikke det er slik at dersom man selv er "veldig på hugget", så er man med på å utløse negativ stemning i tråder?

Noen har en imponerende evne til å ikke henge seg opp i bagateller eller unødvendig småpirk fra andre, mens andre kanskje forstørrer det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er det jeg kom på i farta

Kanskje det er mental styrketrening i å bli "halshugget" ?

Til slutt blir en kanskje immun mot angrep utenfra...

Ja, kanskje det. Jeg tror jeg har blitt sterkere ved å diskutere med brukere på doktoronline. Her må en mene det en sier, og stå for det, og forsvare det. Slikt er god trening for meg som tidligere har slitt med unnvikende pf. :-)

Men noen ganger tar det heeelt av her inne, og da blir jeg irritert. Klarer ikke å være konstruktiv og hyggelig tilbake da. Og noen ganger vil jeg hevne meg på brukere som har vært stygge i "kjeften" mot meg.

He he, absolutt IKKE modent eller voksent, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''en ofte blir utsatt for faktiske hersketeknikker''

''Synes det vanker endel paranoide mennesker der ute ''

Såfremt du ikke snakker om dol og ber om nhds oppfatning om dette nettstedet, så lurer jeg på hvordan han eller andre skal kunne avgjøre hvorvidt det er de andre eller deg det "er noe galt med" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er det jeg kom på i farta

Men tror du ikke det er slik at dersom man selv er "veldig på hugget", så er man med på å utløse negativ stemning i tråder?

Noen har en imponerende evne til å ikke henge seg opp i bagateller eller unødvendig småpirk fra andre, mens andre kanskje forstørrer det negative.

''Noen har en imponerende evne til å ikke henge seg opp i bagateller eller unødvendig småpirk fra andre, mens andre kanskje forstørrer det negative.''

Ja, det har nok med personlighet, sårbarhet og psyke å gjøre. Likedan det med at noen hele tida er mer "på hugget" enn andre.

Kanskje har det med det faktum å gjøre, at det finnes et Psykiatriforum her inne? En del mennesker som sliter psykisk finner kanskje dol når de googler på "psykiatri" og tilsvarende emner. De begynner kanskje sin dol-løpebane på Psykiatriforum og deltar også etterhvert på andre forum.

Bare en tanke. Det gjaldt iallfall meg i sin tid. Men jeg vet jo at "på seg selv kjenner en INGEN andre. (I følge NHD) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan ikke avgjøre om du er paranoid.

Jeg er også aktiv deltager på et forum som en skulle tro var for "folk flest". Jeg er sjokkert over hvor mange som har helt utrolige konspirasjonsteorier. Jeg har tatt det opp med moderatorkorpset, men det falt helt på stengrunn. Årsaken kan være at snev av de samme teorier faktisk finnes langt inn i styret for forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke avgjøre om du er paranoid.

Jeg er også aktiv deltager på et forum som en skulle tro var for "folk flest". Jeg er sjokkert over hvor mange som har helt utrolige konspirasjonsteorier. Jeg har tatt det opp med moderatorkorpset, men det falt helt på stengrunn. Årsaken kan være at snev av de samme teorier faktisk finnes langt inn i styret for forumet.

om forumet ikke er dol, hvilket er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...