Gå til innhold

Trådløst nett på Mac fungerer bare i blant


Caloni Makaroni

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni

Jeg kjøpte trådløs router for en stund siden. Mac'en min finner det alltid, men det er bare noen ganger den får til å bruke det. Jeg har den boks-tingen sånn at jeg ser den, og den reagerer ikke når jeg prøver å gå inn på en nettside feks, altså at den ikke blinker med de grønne lysene.

Det virker ikke som om det er noe galt med routeren/nettlinja, for jeg får alltid til å bruke det med ipod touch og mobil. Det er bare med Mac'en det ikke fungerer.

Ettersom det finnes et åpent trådløst nettverk i området her så kobler jeg meg bare på det i stedet når mitt feiler, men det er jo ganske irriterende å ikke kunne bruke sitt eget.

Noen som har peiling på hva dette kan være? Det virker jo veldig rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke egen router til Mac da? Naboen har Mac og vi kan ikke bruke hverandres router, jeg kommer ikke inn på hennes og hun på min selv om vi har hverandres kode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Er det ikke egen router til Mac da? Naboen har Mac og vi kan ikke bruke hverandres router, jeg kommer ikke inn på hennes og hun på min selv om vi har hverandres kode

Det har jeg aldri hørt om...håper det ikke er sånn? Ipod er jo også Apple, så...

Men egentlig tror jeg ikke det er problemet, for det fungerer jo noen ganger. Og det åpne trådløse nettverket jeg logger meg på fungerer alltid, og det skal vel godt gjøres at det er en Mac-ruter? (Men jeg har ikke peiling på hvem det er sitt, så det KAN jo være)

Det er altså dette med at det noen ganger fungerer, og andre ganger overhodet ikke reagerer, som forvirrer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om...håper det ikke er sånn? Ipod er jo også Apple, så...

Men egentlig tror jeg ikke det er problemet, for det fungerer jo noen ganger. Og det åpne trådløse nettverket jeg logger meg på fungerer alltid, og det skal vel godt gjøres at det er en Mac-ruter? (Men jeg har ikke peiling på hvem det er sitt, så det KAN jo være)

Det er altså dette med at det noen ganger fungerer, og andre ganger overhodet ikke reagerer, som forvirrer meg.

Apple network står det på naboens, jeg har bare trådløs modem fra Telenor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om...håper det ikke er sånn? Ipod er jo også Apple, så...

Men egentlig tror jeg ikke det er problemet, for det fungerer jo noen ganger. Og det åpne trådløse nettverket jeg logger meg på fungerer alltid, og det skal vel godt gjøres at det er en Mac-ruter? (Men jeg har ikke peiling på hvem det er sitt, så det KAN jo være)

Det er altså dette med at det noen ganger fungerer, og andre ganger overhodet ikke reagerer, som forvirrer meg.

Vi har både pc'er og mac'er som fungerer utmerket på vår eneste router (nextgentel)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Vi har både pc'er og mac'er som fungerer utmerket på vår eneste router (nextgentel)...

Jeg har en Thomson-boks som jeg fikk da internett ble installert. Der kan jeg jeg koble til pc etc. med nettverkskabel. Men jeg ville ha trådløst nettverk, og derfor jeg kjøpte jeg en D-link trådløs router, som jeg koblet til Thomson-boksen. (jada, terminologien er i orden :P). Så jeg har begge deler stående sammen, sammenkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke egen router til Mac da? Naboen har Mac og vi kan ikke bruke hverandres router, jeg kommer ikke inn på hennes og hun på min selv om vi har hverandres kode

''Er det ikke egen router til Mac da? ''

Vi har både PC og Mac på samme router, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det ikke egen router til Mac da? ''

Vi har både PC og Mac på samme router, ikke noe problem.

Kanskje det er bare noen som har bare for mac. Tror ikke naboen var klar over det for hun ble sur da jeg ikke kunne bruke hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er bare noen som har bare for mac. Tror ikke naboen var klar over det for hun ble sur da jeg ikke kunne bruke hennes.

Det mest som er laget for Mac vil fungere sammen med Windows, i alle fall routere skal gå an å bruke om hverandre. Hvis det ikke fungerer er det kanskje noe med oppsettet? At det kreves Mac-adresser eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...