Gå til innhold

Nedtrapping Seroquel - NHD

Gjest _løvsa_
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest _løvsa_

Jeg har gått på 200 mg Seroquel en måneds tid (opptrapping før det) uten at jeg synes den hjelper noe særlig. Derfor har jeg lyst til å trappe den ned. Hvordan bør det gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _løvsa_

Slikt er umulig å svare på med så lite opplysninger.

Ok. Jeg trodde at man trappet ned på samme måte uansett diagnose osv.

Jeg begynte på Seroquel i sommer da jeg var plaget av tankekjør, sterke følelser og depresjon. Da jeg hadde gått på 50-100 mg i et par uker merket jeg at tankekjøret forsvant litt, men etter enda noen uker syntes jeg at effekten forsvant og jeg trappet opp til 200 mg uten at denne tankedempende effekten kom tilbake.

Nå har jeg ingen virkning av den og i tillegg synes jeg at jeg er mer sulten og har derfor lagt på meg litt og derfor vil jeg gjerne slutte på den. Jeg tar 100 mg morgen og 100 mg kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ok. Jeg trodde at man trappet ned på samme måte uansett diagnose osv.

Jeg begynte på Seroquel i sommer da jeg var plaget av tankekjør, sterke følelser og depresjon. Da jeg hadde gått på 50-100 mg i et par uker merket jeg at tankekjøret forsvant litt, men etter enda noen uker syntes jeg at effekten forsvant og jeg trappet opp til 200 mg uten at denne tankedempende effekten kom tilbake.

Nå har jeg ingen virkning av den og i tillegg synes jeg at jeg er mer sulten og har derfor lagt på meg litt og derfor vil jeg gjerne slutte på den. Jeg tar 100 mg morgen og 100 mg kveld.

Gå ned til 100 mg kveld. Om du ikke er verre etter to uker, kan du ta den helt bort.

Blir du verre, må du gå tilbake til 200 og snakke med fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _løvsa_

Gå ned til 100 mg kveld. Om du ikke er verre etter to uker, kan du ta den helt bort.

Blir du verre, må du gå tilbake til 200 og snakke med fastlegen din.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...