Gå til innhold

Hvordan komme inn i alt på en ny jobb?


Gjest Ny læring

Anbefalte innlegg

Gjest Ny læring

Har fått meg ny jobb. Det er mye å sette seg inn i. Jeg vet fra min forrige jobb at det tok rundt 1 år før jeg forsto det meste. Selv om jeg stadig lærte noe nytt etter 1.året også.

Nå gruer jeg meg litt til min nye jobb, da jeg vet det tar så pass lang tid. Er det noe jeg kan gjøre for at jeg lettere kan sette meg inn i/tilegne meg en ny strutur?

Lurer på om det er bare jeg som er så tunglært eller?

Skal jobbe innen sosial og helsesektor på høgskolenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på om du er tunglært, noen jobber krever lang innlæringstid mens andre er ganske lette å sette seg inn i.

Har du noen du kan rådføre deg med underveis vil vel det lette denne perioden for deg. Men generelt sett vil en aldri være "utlært", det vil som regel alltid komme nye ting å sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å notere ned alt jeg kunne den første tiden. Da slapp jeg å måtte spørre opp igjen på alt mulig rart.

I tillegg kastet jeg meg ut i nye oppgaver. Det er lettere for meg å lære når jeg gjør det selv, enn når jeg ser på.

Og så er jeg ikke redd for å spørre, igjen, og igjen, og igjen om det trengs. Heller det enn å gjøre noe feil, eller måtte plages mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...