Gå til innhold

Friskmeldt før sykemeldt


dij

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt pga psykisk stress i 12 mnd, jeg ble så friskmeldt og har jobbet fullt i tre mnd. Nå kjenner jeg at jeg går på reservetanken igjen og lurer da på om det er noen lover eller regler som sier hvor lenge jeg må ha vært friskmeldt før jeg da kan bli langtidssykemeldt igjen, uten å komme rett på adføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Sakset fra NAV sine sider:

"Hvor lenge kan du ha rett til sykepenger?

Ved sykmelding i ett år, opphører retten til sykepenger. Tidsbegrensingen er den samme selv om du har vært delvis sykmeldt i hele perioden. Hvis du fortsatt ikke kan være i arbeid når sykepengene opphører, kan du ha rett til andre ytelser som rehabiliteringspenger, yrkesrettet attføring eller uføreytelser. For igjen å få rett til sykepenger fra NAV, må du har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at du sist fikk sykepenger fra trygden. "

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding/Sykepenger+til+arbeidstakere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært friskmeldt i 13 uker før jeg nå har gått sykemeldt fra 4.nov-22.nov pga influensa og bihulebetennelse, friskmeldes den 23.nov, vil det da si at jeg må gå nye 26 uker friskmeldt før jeg har krav på sykepenger igjen? Eller fortsetter tiden å telle på de 26 ukene siden jeg bare var sykemeldt på en så kort periode for svineinfluensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...