Gå til innhold

Å holde tilbake husleie


Gjest forbannet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Midlertidig nektelse av å betale husleia, skulle jeg tro.

F eks at leieboer varsler om at h*n holder tilbake husleia inntil utleier har gjort ett eller annet som han har forpliktet seg til å gjøre, men ennå ikke har gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forbannet

Midlertidig nektelse av å betale husleia, skulle jeg tro.

F eks at leieboer varsler om at h*n holder tilbake husleia inntil utleier har gjort ett eller annet som han har forpliktet seg til å gjøre, men ennå ikke har gjort

Ok. For SÅ å betale inn den husleia som ikke ble betalt i den perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forbannet

Ja, det vil jeg tro.

Så om det går over flere måneder, så har huseier krav på en nett sum av f.eks 10-30.000 kr?? Da har man vel igrunn betalt for perioden man IKKE skal betale likevell? Vanskelig å sette seg inn i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om det går over flere måneder, så har huseier krav på en nett sum av f.eks 10-30.000 kr?? Da har man vel igrunn betalt for perioden man IKKE skal betale likevell? Vanskelig å sette seg inn i dette...

Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest forbannet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå.

Altså, om ei venninne, skulle holdt tilbake husleien pga mangel i leiligheten sin.Grov mangel.Hvordan skal det gjøres? Skal hun "spare" på husleien og betale det til huseier den dagen han har ordnet mangelen?

Eller har han ikke krav på noe som helst fra den perioden mangelen ikke var ordnet?

Eller hvordan jeg skal forklare det....Finer ikke noe god forklaring i husleieloven heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om ei venninne, skulle holdt tilbake husleien pga mangel i leiligheten sin.Grov mangel.Hvordan skal det gjøres? Skal hun "spare" på husleien og betale det til huseier den dagen han har ordnet mangelen?

Eller har han ikke krav på noe som helst fra den perioden mangelen ikke var ordnet?

Eller hvordan jeg skal forklare det....Finer ikke noe god forklaring i husleieloven heller.

''Hvordan skal det gjøres? Skal hun "spare" på husleien og betale det til huseier den dagen han har ordnet mangelen?''

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om ei venninne, skulle holdt tilbake husleien pga mangel i leiligheten sin.Grov mangel.Hvordan skal det gjøres? Skal hun "spare" på husleien og betale det til huseier den dagen han har ordnet mangelen?

Eller har han ikke krav på noe som helst fra den perioden mangelen ikke var ordnet?

Eller hvordan jeg skal forklare det....Finer ikke noe god forklaring i husleieloven heller.

Det er ikke sånn at man kan ta den leien og putten den i lomma og bruke den på noe annet.

Om en feil ikke har blitt utbedret innen 14 dager fra hun sa fra til huseier om at her må noe gjøres kan hun på eget initiativ leie inn den hjelpen som trengs på huseiers regning ( man sier selvfølgelig i fra til huseier at her skjer det så lite at jeg leier inn hjelp ) om huseier da sier at han skal utbedre manglene men ingenting skjer, så hold tilbake leien.

Om leien er redusert pga oppussing og slike ting som man kan forvente når man leier en bolig skal leien være redusert og det resterende på husleien behøver man da ikke å spare på for senere betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...