Gå til innhold

NHD & Co - Schizofreni og arbeidslivet


bibben

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å tenke ut arbeidsområder som jeg kanskje kan prøve meg på.

Selvsagt spiller interesser en del, men jeg lurer på om det er noen type jobber jeg absolutt bør styre unna.

Jeg opplever meg selv som utypisk i forhold til diagnosen. Jeg er, i motsetning til det en ofte forbinder med schizofrene, veldig sosialt anlagt. Jeg kunne virkelig godt tenke meg å jobbe med mennesker. Samtidig har jeg ofte problemer med følelsen av ikke å ha noen grenser eller filter rundt meg.

Jeg bli glad for alle tenkelige forslag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Selv om jeg helt klart deler din oppfatning at du er utypisk i forhold til diagnosen, vil jeg anbefale deg i det minste å begynne i et yrke hvor du gjør noe annet enn å behandle mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg helt klart deler din oppfatning at du er utypisk i forhold til diagnosen, vil jeg anbefale deg i det minste å begynne i et yrke hvor du gjør noe annet enn å behandle mennesker.

Takk for svaret ditt :o)

God kveld fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en med diagnosen schizo-affektiv. H*n jobber deltid på sykehjem og gjør en UTMERKET jobb. Så drit i diagnosen din og gjør det du finner ut er riktig jobb for deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en med diagnosen schizo-affektiv. H*n jobber deltid på sykehjem og gjør en UTMERKET jobb. Så drit i diagnosen din og gjør det du finner ut er riktig jobb for deg. ;)

Takk for oppmuntringen :o)

Jeg tror snart jeg må klare å innta en mer offensiv holdning og rett og slett prøve meg på noen skikkelig oppgaver. Har i grunnen innerst inne mistet troen på at jeg klarer ting jeg i alle fall tidligere har hatt lyst til. Jo lenger det har gått siden man var i ordinært arbeid jo verre er det å komme seg på banen igjen (noe alle jo vet og som politikerene hyler høyt om for tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...