Gå til innhold

Manglende empati?


Gjest ubegripelig!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er like enkelt/vanskelig som når vi gjør andre ufornuftige ting; Spiser for mye og blir fete, misbruker rusmidler, røyker osv osv:

Lysten er sterkere enn impulskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så er det ikke sikkert at de planlegger å være utro, men det er fristelser over alt, og det er lett for mange, når det har et uløst problem med partneren sin, og trenger å bli forstått av noen andre. Hvis det er en av det motsatte kjønn de søker kvinne, så er det for å bli dradd inn i et annen forhold og utroskap er et faktum. Det beste er å snakke ut med sin partner, med motivet at de skal forstå hverandre bedre, før det utvikler seg en isfront det, da kan det være for sent for noen. Men så har du også dem som bevisst lever et dobbelt liv, de kan se ut for å mangle empati for den de tilsynelatende har et godt liv sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang tredjepart i ett forhold. Hun var notorisk utro, og jeg var en av dem hun var utro med. Vedkommende var også velidig umoden, og hadde en utrolig evne til å forsvare sine valg å handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er like enkelt/vanskelig som når vi gjør andre ufornuftige ting; Spiser for mye og blir fete, misbruker rusmidler, røyker osv osv:

Lysten er sterkere enn impulskontrollen.

Men dette er noe som kan "fikses" på, ikke sant?

X'n min var veldig fæl til å flørte med andre jenter. Jeg avslørte faktisk ikke mindre enn FIRE forskjellige som han hadde skrevet temmelig intime og veeeeldig flørtende mld til.. Samtidig som han hele tiden sa til meg at jeg var verdens beste kjæreste osv..

En annen sa engang til meg at dette kunne være en form for søk etter spenning? Når man kanskje kjeder seg i det forholdet man er i..

Jeg er såpass "gammeldags" at jeg tror ikke en som driver på som dette, trives i det forholdet de lever i.. Er man tilstrekkelig glad i sin partner/familie, så har man ikke behov for elskere/elskerinner overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...