Gå til innhold

er autismespekterforstyrrelse og AS det samme?


Gjest pedagogstudenten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tror nå jeg

Nei, det er ikke synonymt. Asperger syndrom er en autismespekterforstyrrelse. Det finnes en rekke andre diagnoser innenfor autismespekteret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pedagogstudenten

Nei, det er ikke synonymt. Asperger syndrom er en autismespekterforstyrrelse. Det finnes en rekke andre diagnoser innenfor autismespekteret også.

Er det en samlebetegnelse på alt som er autistisk? Hvis jeg ikke har misforstått NHD så tror jeg han at han så autismespekterforstyrrelse som synonym til Asperger syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror nå jeg

Er det en samlebetegnelse på alt som er autistisk? Hvis jeg ikke har misforstått NHD så tror jeg han at han så autismespekterforstyrrelse som synonym til Asperger syndrom.

det håper jeg han svarer på selv. Ser han er pålogget nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en samlebetegnelse på alt som er autistisk? Hvis jeg ikke har misforstått NHD så tror jeg han at han så autismespekterforstyrrelse som synonym til Asperger syndrom.

Vi har Autisme, og høytfungerende autister, og Asperger syndrom.

Kanskje det er flere også, men jeg har ikke registrert det, Men det er så mye forskjell på de mennesker som er innfor for dette autismespekterforstyrrelsene på grunn av mange ting. Bare de som har Asperger Syndrom, kan virke noen ganger som det kommer fra forskjellige planeter. Nå er det hvis også snakk om, at de som har AS kan holdes utenfor dette spekteret i fremtiden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...