Gå til innhold

Lamictal og bipolar


Gjest Northern Man

Anbefalte innlegg

Gjest Northern Man

Hei, jeg er en voksen mann som nå nettopp har startet med Lamicatal i forbindelse med bipolare sykdomstrekk. Er dette medikamentet noe du anbefaler, jeg skal etterhvert opp til en daglig dose på 200mg til og begynne med. Er for tiden sykemeldt og ser nå at en god del av de valg og det jeg har gjort tidligere både privat og i arbeidslivet kan spores til bipolar sykdom. Har flere barnog det er både bipolar og epelepsi blant de. Er det sannsynlig at det er arv med i bildet, da tenker jeg på at dette er noe jeg har videreført? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Lamictal er en meget god medisin for bipolar lidelse.

Den bipolare lidelsen er meget arvelig. Jeg kjenner ikke til at det er noen arvelig forbindelse mellom bipolar og epilepsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...