Gå til innhold

Fetisj


Gjest RaC

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har vært sammen i mange år, vi har barn og et godt samliv på alle måter. Jeg har en fetisj for lateks klær. For to år siden tok jeg mot til meg og introduserte dette for min kjære. Hun var åpen og vi prøvde det ett par ganger, hun ga meg positiv tilbakemelding. Jeg kjøpte derfor noen flere klær. Etter ett par mnd forstod jeg likevel at hun ikke likte det. Hun gir klart uttrykk for at hun syntes det er total turnoff, ekkelt, horete og ubehagelig. Jeg har hele tiden vært tydelig at jeg synes ”vanlig” sex er bra, og jeg ønsker det bare som krydder en gang i blant. Det har nå gått halvannet år, og jeg synes også vårt vanlige sexliv har blitt dårligere. Selv om hun får orgasme når vi først har sex. De tre gangene jeg har brakt det opp siden så har jeg blitt skjelt ut eller møtt med stille oppgitthet. Vi har snakket om dette flere ganger og hun har ingen interesse i å møte meg på dette. Jeg synes det er synd hun reagerer slik på min fetisj, men har resignert. Må jeg bare godta dette, og i så fall er det noen gode tips til hvordan jeg kan ”dempe” min fetisj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo bare godta at hun ikke deler din interesse for denne fetisjen. Kanskje følte hun seg ikke vel med latextøyet, men lot som til å begynne med i håp om at du skulle være fornøyd med et par ganger? Kanskje føler hun at du tenner på latexen og ikke på henne som kvinne?

Dette må du snakke med henne om rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krummeluren

Jeg forstår godt at du ble skuffet over å ikke bli møtt på dette, men når det er sagt så er det like forståelig at hun ikke liker dette.

Siden du har tatt det opp, og hun tydelig viser at hun ikke liker det, er det ikke så mye du kan gjøre med det.

Man skal være veldig forsiktig med å pusje på eller skape en følelse hos partneren av at du ønsker noe hun ikke føler for. Da tror jeg det blir som med dere, at det går utover sexlivet forøvrig.

Det hjelper ikke at du sier at det er oki med vanlig sex, så lenge dette henger over sexlivet deres.

Jeg har ingen gode råd å komme med for å dempe dette, men det er nå en gang slik at ikke alle lyster eller fetisjer behøver å lleves ut. Bruk fantasien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun har vært imøtekommende, hun har forsøkt og det fungerte ikke for henne. Ikke bare ga det henne ikke noe ekstra, men det var en direkte turn-off. Du sier selv at deres "vanlige" sexliv også er blitt dårligere etter dette. En rimelig konklusjon blir jo da at denne fetisjen må du legge bort.

Kanskje du var litt for ivrig i starten, da du fikk positiv tilbakemelding, så hvis du gir henne lang tid og prøver på nytt kan det hende hun er interessert i et nytt forsøk.

Hva er hennes fantasier? Hennes fetisjer? Det kan hende det har blitt ubalanse i forholdet, at hun synes hun har strekt seg langt for å "føye seg" etter dine lyster, uten at du har gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Det kan ikke være enkelt med en slik fetisj, når hele motebildet er fullt av glinsende lateks og lignende materialer. Skulle tro at det senket terskelen for å bruke lateks i seksuelle sammenhenger, også for de som ikke deler fasinasjonen. Men du kan ikke tvinge henne til å bruke klesplagg bare for å tilfredstille deg, dersom hun ikke er med på leken, men det virker som om du har erkjent det.

En måte å komme unna en fetisj er å finne en annen som også gir spenning, men som kjennes mer akseptabel eller kanskje også noe hun føler seg flott i?

Prøv å ta opp med henne om det finnes noe hun liker å gå i – som også appellerer til ditt tenningsmønster.

En svensk undersøkelse viste at hele 70 prosent av alle menn ønsket at deres kvinner skulle ha ett eller annet på seg når de har sex. De fleste ønsker sko eller strømper av ett eller annet slag, men latex og skinn er også ganske vanlige fetisjer. Om dere finner et kompromiss som tilfredstiller begge, kan det være løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det kan ikke være enkelt med en slik fetisj, når hele motebildet er fullt av glinsende lateks og lignende materialer. Skulle tro at det senket terskelen for å bruke lateks i seksuelle sammenhenger, også for de som ikke deler fasinasjonen. Men du kan ikke tvinge henne til å bruke klesplagg bare for å tilfredstille deg, dersom hun ikke er med på leken, men det virker som om du har erkjent det.

En måte å komme unna en fetisj er å finne en annen som også gir spenning, men som kjennes mer akseptabel eller kanskje også noe hun føler seg flott i?

Prøv å ta opp med henne om det finnes noe hun liker å gå i – som også appellerer til ditt tenningsmønster.

En svensk undersøkelse viste at hele 70 prosent av alle menn ønsket at deres kvinner skulle ha ett eller annet på seg når de har sex. De fleste ønsker sko eller strømper av ett eller annet slag, men latex og skinn er også ganske vanlige fetisjer. Om dere finner et kompromiss som tilfredstiller begge, kan det være løsningen.

Helt riktig. Det er ikke enkelt når det går rundt jenter i flotte latex-tights og andre interessante klær for tiden, men min kjæreste vil ikke.

Jeg har også tatt opp om det er annet som hun kunne tenke seg å bruke, men hun er ikke interessert i det heller. Så jeg trenger noen gode råd på å nedtone fetisjen min.

RaC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun har vært imøtekommende, hun har forsøkt og det fungerte ikke for henne. Ikke bare ga det henne ikke noe ekstra, men det var en direkte turn-off. Du sier selv at deres "vanlige" sexliv også er blitt dårligere etter dette. En rimelig konklusjon blir jo da at denne fetisjen må du legge bort.

Kanskje du var litt for ivrig i starten, da du fikk positiv tilbakemelding, så hvis du gir henne lang tid og prøver på nytt kan det hende hun er interessert i et nytt forsøk.

Hva er hennes fantasier? Hennes fetisjer? Det kan hende det har blitt ubalanse i forholdet, at hun synes hun har strekt seg langt for å "føye seg" etter dine lyster, uten at du har gjort det samme.

Jeg tror du har rett i beskrivelsen av hvordan dette ble.

Men jeg har prøvd å finne ut hva hun kunne tenke seg for å balansere dette, og jeg har vært helt tydlig på at jeg gjerne prøver det hun måtte ønske. Enten det er fetisjer eller andre fantasier.

Men hun vil ikke prøve noe nytt, hun har funnet det hun liker og ser ingen grunn til å endre på det eller utforske noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare godta at hun ikke deler din interesse for denne fetisjen. Kanskje følte hun seg ikke vel med latextøyet, men lot som til å begynne med i håp om at du skulle være fornøyd med et par ganger? Kanskje føler hun at du tenner på latexen og ikke på henne som kvinne?

Dette må du snakke med henne om rett og slett.

Dette har vi snakket om flere ganger, og vi er enige om hvordan det har blitt slik og hvordan vi føler for det begge to.

Jeg har sagt at jeg legger det bort, i alle fall for en lang stund. Men jeg trenger noen gode tips på hvordan jeg skal klare det.

Latex er en del av motebildet for tiden, så jeg blir stadig minnet på min fetisj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har rett i beskrivelsen av hvordan dette ble.

Men jeg har prøvd å finne ut hva hun kunne tenke seg for å balansere dette, og jeg har vært helt tydlig på at jeg gjerne prøver det hun måtte ønske. Enten det er fetisjer eller andre fantasier.

Men hun vil ikke prøve noe nytt, hun har funnet det hun liker og ser ingen grunn til å endre på det eller utforske noe annet.

Hvor viktig er det for deg å utforske og eksperimentere nå? Har du tid/tålmodighet til å nyte det vanlige, kjente sexlivet deres en god stund fremover?

Det ble for mye for henne nå, og hun er antakelig redd for at du skal "ta av" på nytt hvis dere gir dere ut på nye eksperimenter. Ikke snakk om å prøve noe nytt på lenge, vis henne at du nyter den sexen dere har, selv om den kanskje begynner å bli litt for "velkjent". Jeg tror hun trenger å føle at hun er "bra nok", selv om hun ikke føler seg trygg nok til å eksperimentere og utforske nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...