Gå til innhold

valium seponering NHD


ink1365380698

Anbefalte innlegg

Skal si farvel til nesten 30 år med valium for å gå over på xanor. Jeg vet at det skal være uproblematisk, men er ikke som andre når det gjelder å slutte på medikamenter.Så er allikevel redd for reaksjoner. Har ciopralex seponering godt i minnet og har og prøvd å bli kvitt zyprexa. begynte på dem under sep. cipralex, og jeg ble lovt at de ikke var vanskelige å slutte med, men slik er det ikke for meg. Reagerete og på auriorix kutt for noen år siden, alt med nedtrapping over mnd. Derfor vil jeg være på den sikre siden, og trappe ned valium.

Har i 3 og et halvt år brukt 0,5 mg xanor og 10 mg valium. Skal nå over på 2 mg xanor depot.

SP1. Har du noe forslag om hvor mye jeg kan trappe ned pr uke - mnd av valium.

SP2 -Eller er det ok og ta 1mg xanor depot om morgenen og 5 mg valium pluss 0,5 xanor depot om ettermiddagen. (for å slippe å kutte de helt ut). (ville vært det beste alternativet for meg) føler dem som en trygghet å ha i vesken.

SP3 Når jeg nå begynner på xanor for å forhåpendlig å bedre livskvaliteteten, kan jeg bruke de resten av livet slik som jeg hadde tenkt med valium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har svart deg på dette før. Ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn det er.

Jeg har liten erfaring med bruk av Xanor. Har maks gitt det til to pasienter. Derimot har jeg behandlet mange som har fått det av andre leger utenfor vårt distrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart deg på dette før. Ingen grunn til å gjøre det mer komplisert enn det er.

Jeg har liten erfaring med bruk av Xanor. Har maks gitt det til to pasienter. Derimot har jeg behandlet mange som har fått det av andre leger utenfor vårt distrikt.

At du ikke gir det ut?? mener du at jeg ikke burde bruke det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

At du ikke gir det ut?? mener du at jeg ikke burde bruke det eller?

Jeg overlater vurderingen av hva du skal bruke til deg og legen din.

Det jeg skrev om, var hva jeg har vurdert for mine pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...