Gå til innhold

Blod fra endetarmen


Gjest jente1993

Anbefalte innlegg

Gjest jente1993

Hei, jeg er en jente på snart 17 år og i ca 2 uker nå har jeg blødd fra endetarmen. Hver gang jeg er på do kommer det alltid litt blod, men når jeg bæsjer kommer det mye mer, toalettskålen blir helt rød og det kommer også små (lever?)klumper med blod. Jeg har ingen smerter bortsett fra akkurat når jeg bæsjer, da gjør det litt dont når det kommer ut og avføringensmønsteret mitt har ikke forandret seg, det kommer bare blod. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg tør ikke å gå til legen min, hver så snill og hjelp meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer det slim også? Jeg var på din alder da jeg begynte sllik som du beskriver. Da jeg nettopp hadde fylt 18 fikk jeg diagnosen Ulcerøs kolitt. (kronisk tykktarmbetennelse)

Ingen her på forumet kan si deg hva dette er. Du er nødt til å gå til legen din for å finne ut av det. Blod fra tarmen skal alltid undersøkes siden det kan være tegn på alvorlig sykdom. (kreft, Morbus crohn, ulcerøs kolitt, m.m)

I beste fall er det kanskje "uskyldige" hemmoroider.

Så gå til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Dette behøver ikke være noe farlig, men jeg er redd du må til en lege for å finne ut av dette. Hvis blodet som kommer er friskt, tyder det på at det kommer fra nedre del av tarmsystemet. Er det mer svartfarget er det tegn på skade høyere opp i tarmsystemet. Ikke skjeldent kommer slikt av litt hard skjit som lager småsår i tarmen. Dette er ikke farlig. Men det er nok en generell regel at man bør oppsløke fastlegen om man blør fra åpninger der nede... Slik er man på den sikre siden.

Leger ser sånt hele tida, så du vil nok bli tatt imot på en profesjonell måte. Be gjerne legen om tid til samtale før det gjøres undersøkelser. Det er viktig at du føler deg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...