Gå til innhold

Svakt selvbilde


Gjest overasket

Anbefalte innlegg

Gjest overasket

Når en får mye kjeft og kritikk som barn, og dårlig selvbilde som voksen, er det da spesielle kjennetegn som går igjen på reaksjoner og væremåte, og bruk av forsvarsmekanismer som voksen? Hvordan vil en slik person fungere i ett parforhold? Og kan det være slik at hvis en selv tror at en er en dårlig person gjør noe ille for å bevise det for andre og seg selv kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Tror dette er litt forskjellig..

Jeg fikk mye kjeft da jeg var barn, mamma var sint for ingenting, kritiserte meg hele tiden og sa aldri noe positivt om meg. Likedan med søstra mi altså..

Jeg har aldri hatt noe som helst selvbilde i det hele tatt. Jeg har aldri kunnet se noe positivt i meg sjøl, og har alltid innbilt meg at alle andre er bedre enn meg osv..

Men jeg har aldri prøvd å bevise for andre at jeg er et dårlig menneske.. Da heller motsatt.

Det jeg ser veldig mange gjør, det er at de prøver å vise verden at de HAR sjølbilde, tro på seg sjøl, kan alt, er bedre enn alle andre osv.. Og rett innenfor overflata ser man fort at det ikke stemmer i det hele tatt.. Etterhvert vil man kunne lære å se om det råder dårlig selvtillit under et ellers stilig og avslappa skall..

Om dette kanskje bare er bambus, vet jeg ikke..;) Men mine erfaringer tilsier iallfall at veldig mange vil skjule sin lave selvtillit.. Mens andre igjen viser det veldig tydelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...